Parmaham gegeten

Hoi allemaal,

Ik ben voor het eerst zwanger en vandaag 9 weken. Ik probeer goed op te letten met wat ik eet maar heb gisteren een fout gemaakt. Ik was op een bbq en had enorme honger en heb zo drie plakjes parmaham gegeten, ze waren wel voorverpakt. Ik maak me nu toch zorgen en voel me een beetje dom. Wat denken jullie hiervan?

Een paar plakjes is niet heel erg hoor en parmaham is meestal gedroogd dus niet helemaal rauw. 
Maak je niet teveel zorgen en eet het vanaf nu gewoon niet meer:) 

Hallo

Dat is gerookt of gedroogd inderdaad en mag je gewoon de gehele zwangerschap eten. Zo lang het maar niet rauw is. Geen zorgen dus! :)

Helaas is het niet waar wat hierboven gezegd wordt. 
Parmaham is gedroogde rauwe ham dus kan toxoplasmose bevatten. 
Ik zou het vanaf nu gewoon probeer niet meer te eten. 

Ik krijg het altijd Spaans benauwd van die ''dat mag je niet hebben'hebben'' regels. 
Je zal moeten oppassen met bepaalde echt rauwe dingen, maar volg vooral je eigen gevoel. 
Kinderen hebben tegenwoordig niet voor niets de meest uiteenlopende allergieën. Alles moet maar steriel zijn. 
Onze zoon is inmiddels een gezonde knul van zes en in al die jaren niet een keer ziek geweest. Op een snottebel en de waterpokken na.

Gebruik gewoon je eigen gezonde verstand. 

Ken er genoeg die ook zo panisch doen over eten, terwijl ze met hetzelfde gemak nog een sigaret opsteken. Want ja, stoppen is zo moeilijk. 

Ik heb ook biefstuk medium gegeten, nooit meer aan gedacht, ik maak me geen zorgen maar let nu wel op. Denk dat die paar plakjes niet veel uit maken hoor! 

Ik heb ook biefstuk medium gegeten, nooit meer aan gedacht, ik maak me geen zorgen maar let nu wel op. Denk dat die paar plakjes niet veel uit maken hoor! 

Ik heb het toen aan mijn vlk gevraagd en mag gewoon parmaham en serranoham eten. Deze ham is tot een bepaald percentage gedroogd en sterk gezout waardoor de bacterieen dood zijn. 
Zeker de pakjes van de supermarkt. Gewoon rauw vlees is immers geen 2 maanden houdbaar ;)

Terug
Bovenaan