Parmezaanse Kaas in Italië

<p>Sorry, kom ik weer aan.. ben zo panisch. Heb net bij een Marche (zo'n wegrestaurant) in Italië pasta besteld en er zelf van dat geraspte kaas over gestrooid. Heb het nu gegeten maar twijfel nu of het niet van rauwmelkse is. Ik denk (weet niet zeker) dat het parmezaanse kaas is. Was echt zo'n bak met van dat hele korrelige geraspte kaas. Is dit nu erg? </p>

Ik dacht dat parmezaanse kaas van rauwe melk gemaakt werd. En sinds een paar dagen raad het voedingscentrum aan om ook geen harde rauwmelkse kazen meer te eten. 

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat het niet meteen schadelijk is als je iets eet wat eigenlijk niet mag. Het is meer dat er schadelijke bacteriën in kunnen zitten waardoor jij ziek kan worden en dat heeft dan weer effect op je ongeboren kindje. En als zwangeren is onze weerstand nou eenmaal wat minder sterk dan normaal. Zolang dat niet gebeurt,  hoef je je geen zorgen te maken.  Alleen volgende keer even 2x nadenken voordat je het weer zou eten. 
Je hebt het nu al gegeten , dus je kunt er nog weinig aan veranderen. Geniet lekker van je vakantie en probeer je niet te druk te maken. 

Dank je wel. Tja ik lees nu dat het bij harde kazen hoort. Apart dat het dat nu opeens is veranderd dat het niet gegeten mag worden. 

Dank je wel. Tja ik lees nu dat het bij harde kazen hoort. Apart dat het dat nu opeens is veranderd dat het niet gegeten mag worden. 

Ja sorry maar het ene moment mag het wel, dan weer niet.. ik heb inmiddels al meerdere gerechten gemaakt met parmezaanse kaas, en omdat je t ook vaak warm verwerkt.. ik zou er vooral niet te moeilijk over doen. Over 5 jaar mag je weer iets anders niet..

Terug
Bovenaan