Ik heb ruim een jaar paroxetine geslikt i.v.m. postnatale depressie na mn 1e zwangerschap.
Daarbij werd geadviseerd om niet zwanger te worden met deze medicatie omdat de kans aanwezig is (hoeveel procent weet ik niet) dat het kindje een aangeboren hartafwijking zou kunnen ontwikkelen door deze medicatie.
De meeste hartafwijkingen die voorkomen zijn problemen/ afwijkingen aan het tussenschot tussen de linker kamer/boezem en de rechterkamer/ boezem.
Ook is er een vergrote kans op een miskraam gedurende de hele zwangerschap.
Je kindje zal na de bevalling 2 tot 6 weken nodig hebben om af te kicken van de medicatie met afkickverschijnselen die daarbij horen zoals ernstig trillen, misselijkheid en braken, overgevoeligheid voor omgeving, slecht zien, overgegeprikkeld en daardoor veel huilen.
Het is de afweging of je echt zonder ad kan en voornamelijk of je het ook wil en als je het wil daarbij wel evt therapie en hulp uit je omgeving kan krijgt.
Persoonlijk zou ik zeggen, bouw het af, je hebt dan wel last van de afkickverschijnselen maar als het niet goed kan je er altijd weer aan beginnen en heb je met 2 -4 weken ook weer een spiegel opgebouwd.
Wens je heel veel wijsheid toe om tot een beslissing te komen waar je zelf!! vrede mee hebt en laat je daardoor niet van de wijs brengen met meningen over goed en slecht door anderen.
Jij weet wat je nodig hebt en wat je kan.
Veel sterkte ermee!