part-time werken als mama

Ik ben een jonge moeder, 21 jaar en mijn zoontje Pip is 13,5 maanden.
Na de geboorte was ik van plan maximaal 12 uur per week te gaan werken. Ik vind het leuk en het geld hebben we nou eenmaal nodig!
Na mijn verlof  heb ik drie maanden (onbetaald) ouderschapsverlof opgenomen.
Daarna weer 12 uur werken per week. Ik werk in een parfumerie midden in het centrum van de stad en de maanden oktober/ november/ december zijn erg druk. Ik heb het er wel super naar mijn zin. Nu wilde ik 18 uur gaan werken. En dat dan te blijven doen.
Maar dan ook echt niet meer dan 18 uur! Ik voel me namelijk heel schuldig. Pip hoeft sowieso al niet naar het KDV. Z'n vader blijft zoveel mogelijk thuis en anders past oma op. Maar toch. Nu wat vinden jullie ervan.
Is 18 uur werken (voor jullie) veel? Wat zijn de meningen...
Lieve groeten mama van Pip
 

Nee, hoor ik werk rond de 20u per week.Maar ik werk op uren dat mijn man bij de kids kan zijn.Want ik woon in Ierland, waar we beide geen fam.hebben wonen, die eventueel zouden kunnen bijspringen.En n KDV is hier onbetaalbaar.Dus ik werk in  de avonden&de wkenden.Maar inderdaad  niet te veel, anders word mn man dadelijk een vreemde voor me.Ik werk in een uitgaancentrum, erg gezellig.Ik zie t zo, nu hebben de kids tijd alleen met papa.Goed voor bonding, hun eigen mannen momenten.Dus ze worden niet te afhankelijk van mij.Ik zou zeggen geniet van je werk!Maar vooral van de kleine.
Succes!!

Groetjes Maroesca
 
Hoi
Ik werk 32 uur en mijn man 36 uur. We zorgen samen voor Stijn en het doen samen  het huishouden (wassen, koken, schoonmaken, boodschappen enz). Daarnaast past 1 dag per week mijn moeder op Stijn  en gaat Stijn de ene week drie dagen en de andere week twee dagen naar de creche. Een hele organisatie maar het lukt prima. Omdat mijn man en ik ongeveer evenveel werken hebben wij alle taken in huis verdeeld. Als je van 12 naar 18 uur werken gaat wil ik je wel de tip geven om je man te vragen meer te helpen met zorg- en huishoudelijke taken anders gaat dat je op een gegeven moment opbreken.

gr
Lies
 
Hallo
Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik werkte eerst 28 uur en toen Niels is geboren heb ik 4 uur ouderschap opgenomen. Mijn man is toen minder gaan werken zodat Niels 1 dag naar het KDV gaat en 1 dag naar mijn ouders. Toen mijn man promotie kon maken ben ik minder gaan werken, nu werk ik nog maar 16 uur. Ik voel me er prima bij en ook Niels lijkt het allemaal oke te vinden zo. we hebben veel tijd samen en toch hebben we elk zo ook nog ons eigen ding met anderen mensen om ons heen. Goed voor de sociale ontwikkeling denk ik.
Succes met je overwegingen.
Groetjes
 
Ik werk 24 uur en ik vind het heerlijk! En ik voel me totaal niet schuldig!
Het is veel te leuk en goed voor mij!
En bovendien, minder werken dan redden we het echt niet financieel, nu al eigenlijk amper.
Maar meer werken, nee, daar moet ik ook niet aan denken!
 
Hoi,

Ik werk 19 uur  in een kledingwinkel  en dat heb ik (vind ik zelf) goed geregeld. Ik heb  een  dag van 9 tot 18 en een dag met koopavond van 9 tot 21. Kom je al op 19 uur.
Ik ben dus maar 2 dagen aan het werk en dat vind ik ook meer dan genoeg. Ik moet wel eens extra werken en dat vind ik dan echt teveel. Mijn baas weet dat en houdt daar zoveel mogelijk rekenig mee gelukkig! Mijn schoonouders passen 2 dagen op en dat gaat echt heel erg goed! Hij heeft het daar erg naar zn zin. Ze wonen op een woonboerdrij en hebben wat schapen, kippen,en een pony. De buurman heeft een manege dus paarden zijn ook altijd in de buurt! Ik weet het, allemaal erg luxe maar dat
is natuurlijk toeval! Ik weet van mezelf dat ik het echt nodig heb om nog op mn werk te zijn. En financieel is het ook nodig maar dat terzijde.
Ik wou je 1 tip geven: je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Groetjes Alberta
 
Terug
Bovenaan