Partiële mola

<p>Hey,</p><p>Met 9 weken hebben mijn vriend en ik een goede echo gehad incl. kloppend hartje. Helaas bleek dat hartje met de 13 weken niet meer te kloppen. Het zou vlak na de vorige echo zijn gestopt. Kort daarna een curretage gehad en nu hebben we te horen gekregen dat het een zeldzame miskraam was namelijk 'partiële mola'. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben gehad? Hoe is dat bij jullie gegaan? Duurde het lang voordat je weer zwanger was? Er is op internet niet heel veel over te vinden en ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.</p><p>Groetjes,</p><p>Romy</p>

Niet bij mijzelf, wel bij een vriendin. Heeft bij haar erg lang geduurd voordat het hele proces voorbij was. Twee keer gecurreteerd, en veel bloedingen gehad. Dit was vorig jaar. Nu een poosje verder, en ze is nu 5 maanden zwanger, en dat gaat heel goed. Dus ging bij haar gelukkig best snel, zat ongv. half jaar tussen. Is wel een behoorlijk pittige tijd geweest, zal voor jullie ook zijn, sterkte, en ik hoop dat jullie snel mooi nieuws hebben! 

Jeetje wat erg zeg! Ik had hier nog nooit van gehoord en ben gaan googlen.
https://deverloskundige.nl/miskraam/tekstpagina/65/mola-zwangerschap/
Hier las ik dat ze adviseren om de komende 6 maanden niet zwanger te raken...
Zelf heb ik in 9 maanden tijd 3 miskramen gehad...
Uit onderzoeken kwam geen oorzaak. Heb al 2 kinderen en tussen hen ik ook een miskraam gehad.
Een jaar na de laatste miskraam opnieuw zwanger geraakt na bewust een tijdje te zijn gestopt en zelfs even spiraal gehad omdat ik door alle emoties niet meer wist wat ik nu wilde... Kon de miskramen geen plekje geven.
Momenteel ruim 30wk zwanger...

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je, wanneer het weer zou kunnen, weer opnieuw zwanger mag raken...

Hey sorry voor mijn late reactie! Zie deze reacties nu pas. Afgelopen week gesprek gehad. Hcg was al flink gedaald dus dat is mooi. Moet nu wekelijks bloed prikken tot het weer op 0 staat. Daarna nog 1 keer extra prikken ter controle en dan is het goed. We mogen dan gelijk weer zwanger worden. Blijkbaar was dit voorheen 6 maanden. Maargoed tegen de tijd dat het hcg weer op 0 staat zijn we ook wel een aantal weken/ maanden verder. 
@happymama 
Wat erg dat je 3 miskramen hebt gehad. Ik heb deze al als zeer heftig ervaren laat staan 3! Snap ik wel dat je even rust hebt genomen. Fijn dat je nu wel weer zwanger bent! Fijne zwangerschap nog! 

Groetjes!

Hee,
ik kwam dit bericht tegen. Ik heb net het nieuws gehad dat ik een mola zwangerschap had. Bij 8 weken en 4 dagen is het hartje gestopt. Daarna gelijk gecuretteerd. 
Ik moet zeggen dat ik het erg zwaar mee heb. Altijd kern gezond geweest. Na een jaar niet zwanger worden naar de gynaecoloog, blijk ik pcos te hebben. Uiteindelijk een half jaar later eindelijk zwanger! En nu een miskraam en ook nog een mola zwangerschap.
ik vind het heel eng allemaal. Ben heel bang dat de mola blijft groeien en dat ik aan de chemo moet. Mn waarde was eerst 103000 en vorige week 868. Vandaag weer bloed wezen prikken en morgen krijg ik de uitslag.
hoor graag hoe het bij jou verder gaat. Veel sterkte met alles! 
Duurde het bij jou lang om zwanger te worden en heb je al kinderen?

Hey,
Ik heb afgelopen week weer groen licht gekregen! Het is bij mij nog redelijk snel gezakt. De hCG waarde van voor de curretage is bij mij onbekend omdat ze toen nog niet wisten dat het een partiële mola was. Eerste meting was ongeveer 2 weken na de curretage en was toen 28, week erna 7, 4,3. Bij Nijmegen is dat lager die hebben een andere curve. Daar zit ik inmiddels onder de 1 nu. Je moet bij Nijmegen onder de 2 zitten wil je groen licht krijgen.

Ik snap wel hoe je jezelf moet voelen. Je verwacht het totaal niet. Voor mij was het wel een troost te weten dat ik er niks aan kon doen. Dit is een foutje wat meteen bij de bevruchting plaats vind. Het kindje zou nooit levensvatbaar zijn geweest, maar het blijft gewoon ontzettend zuur.

Ik was ook echt een emotioneel wrak. Het was mijn eerste zwangerschap en ik zat al aan de 13 weken. Je denkt toch in de 'save' zone te zitten. Mooi niet dus. Ik was ook echt als de dood dat de mola niet vanzelf zou weg gaan. En de angst of het ooit nog wel gaat lukken..

Toevallig heb ik dit weekend mijn eisprong dus meteen maar even aan de bak gegaan. De vorige keer hadden we heel veel mazzel en was het meteen raak. Stiekem hoop ik dat het nu weer het geval is, maar ik vind het wel super spannend. 

Jij ook heel veel sterkte! Laat je wat weten als je een uitslag hebt?

Hee,
Super goed nieuws zeg! Wanneer heb jij je curretage gehad?
Ik heb vorige week ook een beetje positief nieuws gekregen. Schijnbaar hebben ze bij mij nog onderzocht of het een complete of partiele mola was. Het was gelukkig dus een partiele, dus ik moet ook prikken tot onder de 5, daarna nog 1 keer controle prikken en daarna weer verder. Zag het zo negatief in, dacht echt van ik zal straks wel weer aan de chemo moeten en daar een jaar zoet mee zijn. 
Mijn waarde was vorige week 199. Bij jou is die wel heel snel gedaald dan als die 2 weken na de curretage al 28 was. Ik heb mijn curretage 21 mei gehad en 2 weken daarna op 868 en ik was maar 9 weken zwanger, jij zelfs al 13 weken. Gaat echt super snel dan. 
Super dat je nu weer verder mag, hopelijk ben je snel zwanger. Ik moet het allemaal maar afwachten hoe lang het deze keer gaat duren. Hopelijk gaat het nu wel snel. 

Hey,
Sorry voor mijn late reactie weer.. ik krijg geen melding als er een reactie geplaatst word is dit normaal? 
Maar goed dat het een partiële mola is! Die is toch wat minder erg en je mag sneller weer proberen je kinderwens te vervullen.
Mijn curretage was half april. Waarom mijn waardes minder hoog waren? Echt geen idee. Maar mij hoor je niet klagen. Meestal gaat het met hoge waardes wel heel snel had ik ergens gelezen. Hopelijk ook in jouw geval! 
Nog een ruime week en dan word het weer spannend. Ze zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Maar of dat met een curretage of mola ook zo is? Geen idee de tijd zal het leren!
Groetjes 

Terug
Bovenaan