Partner defensief tegenover zwangerschap, wie heeft hier ook ervaring mee?

Hoi allemaal,

Ik en mijn partner zijn bezig met het krijgen van ons eerste kindje. Helaas voel ik totaal geen steun en empathie vanuit mijn partner. Wanneer ik iets zeg over zwanger worden/kwaaltjes, eigenlijk alles wat met een kind/zwangerschap te maken heeft, reageert mijn partner geirriteerd. Ik heb dit al bespreekbaar gemaakt, echter verandert er niks.

Ik begin me steeds eenzamer te voelen in de relatie en weet niet hoe dit verder moet.

Zijn er dames die hier ook ervaring mee hebben? Zal dit weggaan als de baby er eenmaal is?

Groetjes, Sabina
 
Mijn vriend wilde het er ook niet over hebben toen ik nog niet zwanger was en ook niet veel toen ik uiteindelijk wel zwanger raakte.
maar hebben vorige week onze eerste echo gehad en hij is flink omgeslagen, hij praat er nu continue over haha heel leuk..
gewoon geduld hebben denk ik, misschien moet hij nog wennen aan het hele idee?
 
Ik denk dat dit het grote verschil is tussen mannen en vrouwen.. vrouwen kunnen zich een stuk meer inleven dan mannen.
Ik had het geluk een vriend te hebben waarvan (als die ze had) zn eierstokken eerder begonnen te rammelen dan de mijne.. 
Als de baby er eenmaal is dan is het tastbaar voor hem en wordt het pas echt.
 
 
Toen ik mijn man vertelde dat ik zwanger was, greep hij meteen naar een biertje. Nu is hij helemaal geen grote drinker (af en toe eens als we gaan stappen), dus was ik behoorlijk verbaasd over zijn reactie. Ook in de weken daarna waren zijn reacties eerder koeltjes. Ik heb dit echter nooit als defensief beschouwd, maar toegeschreven aan het feit dat hij nog moest wennen aan de hele situatie. Voor een man ligt dit helemaal anders dan voor een vrouw. Jullie zijn nog niet zwanger en ik vrees dan ook dat hij zich als man niet zo in de situatie inleeft als jij dat al doet. Toen ik zwaarder werd, mijn buik begon te groeien en ons kindje begon te bewegen, dan is mijn man hierin heel veel veranderd. Dan wordt ook voor mannen immers alles concreter.
 
Bij mij is dat hetzelfde, zelfs de teleurstellingen na iedere ronde kan ik niet met hem delen.. Ik moet niet zeuren want we zijn pas net bezig. Ronde 9 voor de suidelijkheid.
Vind dat ook ontzettend vervelend en weet ook niet goed wat ik daaraan moet doen. Heb hetzelfde gevoel als jou dat je je daar steeds eenzamer in gaat voelen. Bij mij speelt nog mee dat mijn partner al 2 kinderen heeft en het voor mij de eerste is. Ik schuif de schuld dus iedere keer hierop, voor hem is het de 3e keer waardoor het bij mij nog harder aankomt.
Ik blijf er voortaan maaf nuchter onder en val hem er niet meer mee lastig. Andees gaan we met ruzie naar bed en dat wil ik ook niet. Ik hoop dat het bijdraait... denk niet dat je veel anders kunt doen, dan je gewoon uitlaten bij je vriendinnen in de plaats van bijvoorbeeld.
Goodluck!
 
Hoi Dames,
Bedankt voor alle reacties! Het stelt wel wat gerust moet ik zeggen. Al is het natuurlijk ook erg vervelend voor jullie. Ik denk dat ik het advies maar ga gebruiken en probeer toch bij andere mijn hart te luchten. 
Jullie ook allemaal veel geluk en waarschijnlijk trekken onze mannen wel bij ;)
 
Liefs!
 
Hier helaas het zelfde, weet precies wat je bedoeld. Gister heb ik dit met hem besprokek omdat het mij ook dwars zat kan geen kwaaltje meer delen met hem en voor de rest is het nog geheim. Des te belangrijker dat wij hier samen in staan.
Hij zegt steeds we merken het wel als je daadwerkelijk overtijd bent en echt zwanger bent. Hij vindt het dan ook zware onzin dat ik constant testjes aan t kopen ben. En bij elk kwaaltje zegt ie dat ik het in mijn hoofd haal.
ik heb hem ook gezegd dat ik als vrouw dit heel spannend vind voor mijn lichaam dus dat ik indedaar elk kwaaltje wil delen. 
Ik denk dat het voor de man pas echt echt wordt als het streepje op de test staat! 
We slepen elkaar er wel doorheen dames! 
 
Liefs
Roosje
 
 
 
He 
Heel herkenbaar!
Wij zijn nu één jaar bezig. In het begin wilde mijn man er niet over praten en vond hij dat ik er teveel mee bezig ben. Nu het langer duurt lukt het hem beter om erover te praten.
Achteraf gezien heeft hij toegegeven dat het een ver van zijn bed show was + hij er niet over wilde praten omdat hij er dan telkens aan moest denken. Voor hem was het dus ook een stukje zelfbescherming omdat hij ook erg graag een kindje wil!
 
 
Terug
Bovenaan