Partner drinkt graag alcohol

Ik zit met een dilemma. Ik ben nu 37 weken zwanger van ons eerste kind. Mijn partner is 36, ik 35. Hij lust graag een biertje en dat vind ik prima. Alleen niet als hij straks voor ons kindje zorgt. Dat hij 1 a 2 biertjes drinkt ok, maar meer voel ik me ongemakkelijk bij. Ik merk nu bij mezelf dat ik er nu dus niet op kan vertrouwen dat als ik een keer weg ben, dat hij niet zoveel drinkt dat hij nog kan rijden, niet meer dan 2 glaxen dus. Ik vind dat onverantwoord als je over het leven van je kindje waakt. Ik heb er moeite mee dat hij straks beschonken thuis zit bij ons kind als ik bijv een keer een avond uit ga. Het is niet dat hij zich elke week laveloos drinkt of meer dan 5 bier drinkt op zo'n avond. Maar ik vind dat best veel als je de zorg over je kind hebt. Je bent dan ook niet helemaal helder meer ook.
Hij vindt dat ik hem niets mag opleggen en de baas niet ben. Dat snap ik ook.
En nu weet ik het dus even niet meer. Ik heb weinig onderwerpen waar echt niet over te spreken valt, maar dit is er wel een van. Betekent dit zelf altijd thuis zijn en komende 4 jaar nuchter blijven? Altijd oppas? Ik vind dat eigenlijk ook van de gekke.

Hoe gaan jullie hiermee om? Stel ik me aan? Zorgen jullie zelf of je partners nog voor je kindje als je meer dan 2 glazen hebt gedronken?

Hoi hoi,

ik weet niet of je borstvoeding wilt gaan geven?
zelf doe ik dit wel dis betekend dat ik sowiezo nuchter blijf als we een avondje weg gaan. Zelf vind ik dat je niet me alcohol achter het stuur kan, al zijn het maar teee glazen. 
Maar denk ook dat je het even aan moet kijken wie weet veranderd je vriend helemaal wanneer de kleine er is en anders is het dan vroeg genoeg voor een discussie toch?

Succes met de bevalling!

Wij hebben daar al duidelijke afspraken over.
geen alcohol zodra de baby er is. En als hij een avondje wil drinken dan alleen als ik thuis ben en mag hij niet iets voor of met de baby doen zoals oppakken snachts e.d. Omdat ie daar dan niet helder genoeg voor is.

probeer tot een afspraak te komen die voor jullie beide goed is.
allebei een beetje geven en nemen zolang t goed en safe is voor de baby

Hoi Johanna,

Je geeft aan dat je hem niks op kan leggen en dat is misschien wel waar.
Maar als moeder heb je een verplichting naar je kind en hij ook.
Als hij die verantwoording niet aan kan, vraag ik me af waarom hij er voor gekozen heeft vader te worden.
Sorry, maar vind het echt belachelijk als je je bier niet kan laten staan voor je kind.
Ik zou echt nooit drinken als ik mijn kinderen alleen heb. En aangezien dat in mijn geval dus altijd is, drink ik gewoon niet.
Mijn kinderen gaan voor alles.
Als je straks je moppie in je armen hebt, ontstaat er een soort oergevoel wat er voor zal zorgen dat jij dit niet gaat accepteren. 
Sterkte wijfje.
Liefs Em

Jij hebt nu bijna 9 maanden de alcohol laten staan, hij mag dan echt de laatste weken ook wel even de alcohol laten staan! Ik zou er ook niet aan moeten demaken dat mijn vriend straks met een alcohol lucht aan mn bed staat mee te puffen, bah!! 
Ik ben morgen ook 37 weken zwanger en wij hebben afgesproken dat hij vanaf afgelopen weekend niet meer drinkt totdat de kleine er is, en voor daarna hebben we nog geen eens afspraken, maar gelukkig is mijn vriend iemand die net zo lief een colaatje neemt.

Succes! 

Jij hebt nu bijna 9 maanden de alcohol laten staan, hij mag dan echt de laatste weken ook wel even de alcohol laten staan! Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn vriend straks met een alcohol lucht aan mn bed staat mee te puffen, bah!! 
Ik ben morgen ook 37 weken zwanger en wij hebben afgesproken dat hij vanaf afgelopen weekend niet meer drinkt totdat de kleine er is, en voor daarna hebben we nog geen eens afspraken, maar gelukkig is mijn vriend iemand die net zo lief een colaatje neemt.

Succes! 

Hai dames,
Wat je zegt, Miranda, ik wil niet dat hij dampend of aangeschoten aan mn bed zit. Hij drinkt sinds deze week ook niet meer. Dat is voor mij ook echt een no go! 
Met heel veel dingen zitten we op 1 lijn. In heel veel opzichten is hij juist superverantwoordelijk. Ik verbaas me er dan ook over dat hij het normaal vindt om meer dan 2 bier te drinken als hij voor ons kind moet zorgen. Ik krijg daar echt stress van. Komende tijd toch nog maar eens bespreken. Ik wil net als jullie liever niet dat hij of ik ons kind oppakken, verzorgen etc als we wat gedronken hebben. Een keer een biertje in de tuin tuurlijk. Maar niet meer dan 2 als je nog aan het zorgen gaat daarna. 
Ik vind het in ieder geval fijn om jullie mening over alcohol en zorgen te horen. Dankjewel dames! 

Hai dames,
Wat je zegt, Miranda, ik wil niet dat hij dampend of aangeschoten aan mn bed zit. Hij drinkt sinds deze week ook niet meer. Dat is voor mij ook echt een no go! 
Met heel veel dingen zitten we op 1 lijn. In heel veel opzichten is hij juist superverantwoordelijk. Ik verbaas me er dan ook over dat hij het normaal vindt om meer dan 2 bier te drinken als hij voor ons kind moet zorgen. Ik krijg daar echt stress van. Komende tijd toch nog maar eens bespreken. Ik wil net als jullie liever niet dat hij of ik ons kind oppakken, verzorgen etc als we wat gedronken hebben. Een keer een biertje in de tuin tuurlijk. Maar niet meer dan 2 als je nog aan het zorgen gaat daarna. 
Ik vind het in ieder geval fijn om jullie mening over alcohol en zorgen te horen. Dankjewel dames! 

Terug
Bovenaan