Partner geen rijbewijs, hoe doen jullie dat als je gaat bevallen

Nee maar dat lijkt me een gedoe zeg! Iemand anders die dichtbij staat die je dan kan bellen misschien? 
Of thuis bevallen, ga ik ook voor een tweede keer doen. Maar je hebt geen garantie dat je niet alsnog naar het ziekenhuis moet natuurlijk 

Ik heb wel twee vriendinnen die willen rijden. Maar het wordt toch een probleem als ze aan het werk zijn. of als ik op 5 december beval. Mijn uitgerekende datum is 2 december ?
Taxi heb ik ook al in mijn achterhoofd. 
Vindt het stressvol om afhankelijk te zijn maar dat ligt meer aan mezelf ?
Bedankt voor jullie reacties!

Heb je al overlegd met je verloskundige? Zij maken dit vast vaker mee, en kunnen je misschien ook tips geven en gerust stellen =)

Mijn partner heeft wel een rijbewijs maar durft niet te rijden. Ik heb me er min of meer bij neergelegd... wij willen ook in het ziekenhuis bevallen. 
wij hebben overlegd met taxibedrijven en die doen 'in principe' niet moeilijk. En als ze wel moeilijk doen kunnen we met de verloskundige meerijden alleen dat communiceren ze niet actief omdat ze geen medisch vervoer zijn en daarom niet verzekerd als er iets gebeurt op de weg. het gaf (en geeft nogsteeds) mij ook onrust soms, maar het lijkt geregeld dus tsja. Ik heb mijn partner wel verantwoordelijk gemaakt voor het regelen van de taxi tzt trouwens...

Hier hetzelfde probleem , ik heb wel een rijbewijs en auto , mijn partner niet.
Ik wilde heel graag thuis bevallen. 
Maar toen wij naar het ziekenhuis moesten voor een groeiecho, moesten we daar blijven omdat ik dus al langdurig gebroken vliezen had (130 uur) 
Ik ben dus zelf naar deze afspraak toe gereden, ben binnen een paar uur bevallen, en onze buurman heeft mijn auto bij het ziekenhuis opgehaald. 
Daarna heb ik vervoer via mijn moeder gehad, en toen we weer naar ziekenhuis moesten voor opname van onze zoon mocht ik zelf niet rijden (iets met onverzekerd zijn in kraamtijd) dus toen weer vervoer via vrienden en verplaatsen van ziekenhuis naar ziekenhuis ging met de ambulance. 
Ik vond het ook zeker niet ideaal ,  maar hoe het bij ons is gelopen is het goed gegaan . 
Ik had hier wel een aantal buren die eventueel wilde rijden. 

Terug
Bovenaan