Partner met borderline persoonlijkheidstrekken?

Hoi,

is er op het forum een zwangere (of wellicht al moeder) die een (mannelijke) partner heeft met persoonlijkheidstrekken die in verband staan met de borderline-persoonlijkheidsstoornis?

Ik ben benieuwd hoe jullie de zwangerschap ervaren. En hoe je aankijkt tegen eventuele erfelijkheid.
 
Hallo,

Ik zie dat jouw vraag tot nu toe onbeantwoord blijft. Ik heb geen ervaringen met zoiets. Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is...

Hoe ervaar jijzelf je zwangerschap in deze situatie? En hoe kijk jijzelf aan tegen eventuele erfelijkheid?

Ik hoop dat je verders een fijne zwangerschap hebt!

Groetjes van mij
 
Ik ben niet zwanger maar werk in de zorg en heb daar veel te maken met mensen met borderline.
Borderline kan erfelijk zijn voor de baby. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met aanleg etc.
Veel sterkte, en ik hoop dat het je vraag enigszins beantwoord..

Geniet van je zwangerschap.

Groetjes
 
Mijn partner heeft geen borderline, maar zijn ex-vrouw wel en hij heeft daar twee kinderen van. Nu hebben we samen een dochter en ben ik zwanger van de tweede. Zijn andere twee kinderen wonen ook hier. Dit doordat moeder er niet voor kan zorgen en ze in het verleden dus al flink beschadigd heeft toen zij de kinderen nog had. Hij heeft een dochter en zoon met haar en je kan bij de dochter ook merken dat zij er ook wel wat van heeft. Zij is momenteel dus ook opgenomen in een kinderpsychiatrisch ziekenhuis. Het is moeilijk om op deze leeftijd (10 jaar) al borderline vast te kunnen stellen, maar wij zien wel degelijk overeenkomsten. Mijn eerste zwangerschap vond ik heel zwaar door alle problemen met zijn dochter en na de bevalling helemaal omdat het toen escaleerde. Met zijn zoontje gaat alles heel goed en is een makelijk en lief kind. Ik hoop voor jou dat het niet erfelijk is, maar doordat je er al ervaring in hebt en de wetenschap dat het mogelijk is heb je al een voorsprong voor je dochter en zul je veel sneller ingrijpen en daar is je kind heel erg bij gebaat. Natuurlijk hoop ik voor je dat dat niet nodig blijkt te zijn. Heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap.

Angela
 
Inderdaad, borderline kan en mag niet worden vastgesteld voor het 18e levensjaar...
Maar dat noemen ze dan 'trekken van'...
Sterkte ermee..Borderline kan erg heftig zijn..En zoals je zegt angie wanneer je het weet kan je eerder inspringen wanneer er wel wat aan de hand is..
Maar uiteraard hopen dat het allemaal niet nodig is. En niet teveel over in zitten. Eerst lekker genieten van je zwangerschap ;)
 
hallo
ik ben zwanger nu 15 weken van een tweeling en ik heb borderline, de ergste vorm.
maar ik snij niet ofzo in mezelf, ik heb stemmingswisselingen en kan snel in de stress schieten.
ik ervaar de zwangerschap volgens mij niet anders dan andere zwangere vrouwen, ik weet soms alleen niet als ik een beetjuh geïriteerd ben of het dan aan de hormonen ligt of aan de borderline...
maar verder gaat alles goed.
ik maak me wel zorgen over of ik het allemaal wel goed doe, maar dit is mijn eerste zwangerschap dus is dat normaal denk ik.
iedereen heeft borderline, maar bij sommige ontwikkeld het zich met de jaren en bij sommige niet. dus over erfelijkheid is niet echt te spreken!!
ik hoop dat je nu iets meer weet. groetjes nicole
ps. anders hoor ik het wel.
 
hoi,
Ik ben 7,5 weken zwanger van de eerste en ook ik heb borderline. Ik kan me over het algemeen wel aansluiten bij nicole, over het ervaren van de zwangerschap. Ik maak me vaak wel zorgen over de erfelijkheid, maar ik denk dat, omdat ik het zelf heb, het ook eerder zal herkennen in mijn kind. Ik weet als geen ander waar het door is ontwikkeld en hoe vroeger je erbij bent, hoe beter je het kunt voorkomen. Borderline heb je vanaf je geboorte, maar of het zich ontwikkeld hangt af omgevingsaspecten.
Ik hoop je zo voldoende verteld te hebben, als je me nog iets wilt vragen, dat mag altijd.

liefs, liedje
 
Terug
Bovenaan