partner met smetvrees

Hoi,
Ik heb een dochtertje van 3 en een partner met smetvrees. Dat is dus heel lastig wanneer er iemand komt spelen en als er buiten de deur gebruik van een wc gemaakt moet worden.
Hij vindt alles buiten de deur vies. Het is dus niet zo dat binnen alles schoon en netjes moet zijn maar is vies van alles buiten.
Wie kent dit probleem of heeft ervaring met die (hopelijk) niet zo gebruikelijk probleem?
 
Heeft hij er zelf ook last van of ben jij de enige die er last van heeft? Als hij er zelf last van heeft dan is hij misschien gemotiveerd om naar de huisarts te gaan. Die kan hem dan doorverwijzen naar een maatschappelijk werker of zo, of als het wat erger is medicijnen voorschrijven. Als jouw niet partner niet vindt dat hij een "probleem" heeft dan wordt het wat moeilijker en dan zou ik ook zo geen oplossing weten. Succes.
 
mijn man wil ook alles graag erg schoon maar heeft gelukkig geen echte smetvrees
Wel is het zo dat onze dochter bij de mac niet in de ballenbak mag, daar heersen teveel bacterien vindt hij en iedereen gaat er met vieze zweetsokken in enzo dus dat vindt ie niks.
Maar ik kan hem daar wel een beetje gelijk in geven, gelukkig houdt ze niet van friet dus komen we weinig bij de mac.
In feite is alles buiten ook wel een beetje onhygivies, dus goed handen wassen en neem desnoods van die vochtige doekjes mee om je handen na te boenen, verder niet teveel hijsa over maken denk ik zo.
Tenzij natuurlijk als je dochter zelf niets meer durft beet te pakken, dan kan je beter even het een en ander bespreken met je man.
sterkte ermee.
 
Terug
Bovenaan