Partner missen bij weekend weg

Mijn man is dit weekend een weekendje weg met vrienden, wat ik hem natuurlijk heel erg gun en het is een jaarlijkse afspraak. Ik keek er wel naar uit om een weekendje alleen te zijn, lekker m’n eigen series en films kijken, creatief bezig zijn, lekker sporten. Nu ben ik sinds hij is vertrokken vanochtend zo down/depressief, ben constant aan het huilen, heb nergens zin in en geen zin in eten (maar m’n lichaam soms wel honger gelukkig). Ik merkte zelf al dat ik de afgelopen tijd hem vaker dichterbij me wilde hebben gedurende de dag of avond, maar dit voelt wel heel extreem en ik baal er zelf erg van. Herkent iemand dit? Misschien tips?
Ik merk dat afleiding wel wat helpt, maar kan mezelf dus slecht tot dingen zetten. Ben een nieuw seizoen van een serie begonnen, maar ook weer snel uitgezet..

Tijdens een zwangerschap is het helemaal normaal emotioneler te zijn dan anders.
Bel je moeder, of een vriendin, om lekker babykleertjes te gaan shoppen. Samen lekker lunchen in de stad.
Even lekker toekomstige mama getut.

Ah heel herkenbaar..Mijn partner is toevallig gister vetrokken op wintersport en sta ervan te kijken hoe emotioneel ik eronder ben! Ik sluit me aan bij hierboven, plan wat leuke dingen, wees lief voor jezelf. Het is allemaal oké!

Nou, ik herken het niet om eerlijk te zijn. Hij gaat ieder jaar een weekend weg met zijn voetbalteam. Toen de kinderen nog heel klein waren, ging ik dan naar mijn ouders. Ik zou ook wat afspreken met anderen als ik jou was.

Herkenbaar, mijn man is nu 10 dagen weg voor werk, ik moet zeggen dat ik overdags er geen last van heb de avonden voelen zo eenzaam als de kinderen op bed liggen. Maar heb het weer overleeft hij komt vanavond thuis.

Ik herken het ook. 6 maanden zwanger. Mijn man drinkt op vrijdagmiddag altijd wat op het werk met collega's. Ook is hij met werk de hele dag weg. sochtends 5 uur tot savonds half 7. Voorheen geen moeite gehad. Behalve toen ik van de eerste zwanger was.

Als hij dan op zaterdag af spreekt om zijn broer, vader of een vriend te helpen met klussen kan ik daar best boos om worden. Dan denk ik ik wil je hier ook wel een keer bij mij. Je ziet je collega's bijvoorbeeld al vaker dan mij. Het is ook wel dat het soms voor mij te veel wordt l. Zwanger zijn en ook nog voor een peuter zorgen, allerlei afspraken voor mijn zoon, de peuterspeelzaal. Als ik controle heb in het ziekenhuis moet ik ook vaak al alleen.

Ik vind het dan ook fijn dat mijn man het weekend voor mij en onze peuter is.

Je bent zeker niet alleen die het daarin moeilijk heeft.

Terug
Bovenaan