Partner op stap?

<p>Hoi,</p><p>Ik vraag me af hoe andere stellen dit doen en hoe andere nieuwe moeders hier over denken.</p><p> </p><p>Mijn vriend houdt erg van feestjes. Sinds 2 weken zijn we ouders en hoewel hij nog geen concrete plannen heeft - hij weet dat ik het zéker de eerste 6 weken niet leuk zou vinden - gaat er natuurlijk een moment komen dat hij naar een feestje wil gaan. Of naar vrienden. Dat moet natuurlijk wel kunnen, maar de pijn slaat me om het hart als ik eraan denk!</p><p> </p><p>Ik geef bv en daardoor meer gebonden. Volgende week ga ik kolven en heb ik wat meer bewegingsvrijheid, doordat anderen dan ook even op kunnen passen. Alleen kan ik zelf natuurlijk niet zomaar lang weg zonder te moeten kolven en een feestje zit er dan ook natuurlijk niet in het 1e half jaar. </p><p> </p><p>Ben ik nu zo 'sneu' ingesteld dat ik er enorm mee zou zitten als hij t.z.t. weer de deur uit gaat? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Ik weet dat het maar een half jaar op een mensenleven is... maar toch.</p><p> </p><p>Bedankt voor jullie reacties!</p>

Ik persoonlijk zou duidelijke afspraken maken. Wat houdt op stap gaan in? Hoe laat weer thuis? Kan hij er sochtends vroeg ook al weer zijn voor jullie kindje of blijft hij tot 12u smiddags in zijn bed liggen (dit zou ik dus niet pikken. sAvonds een man, sochtends een man)
Mijn man ging ook wel eens op stap, naar de kroeg met vrienden, wellicht iedere 3 weken dus niet echt vaak. Maar vanaf het moment dat de kleine er was, zorgde hij wel dat hij uiterlijk tussen 12-1 weer thuis was, want de kleine was sochtends vroeg gewoon weer wakker. 
Praat vooral met elkaar over wat jullie verwachtingen zijn, zodat het voor jullie beide past. 

Je kan op een feestje toch ook gewoon ergens de rust zoeken en even kolven? En voor de kleine kun je kolven en invriezen. Pump and dump als je een drankje wilt. Daar zou ik niet te zwaar over denken hoor. 
En vwb je man... Hij mag zo af en toe toch ook wel zn ding doen? Zolang het niet elk weekend is. Want dan ben je elk weekend ook een halve dag uitslapen kwijt, en dat is nou vaak het enige moment dat je als gezin even wat leuks kunt doen of dat je omstebeurt eens wat voor jezelf kunt doen. Wij zorgen er thuis wel voor dat de verdeling gelijk op gaat. En het nachtbraken gebeurt hier bijna nooit. Komt ook wel omdat we een gehorig huis hebben en om 6 uur is iedereen gewoon wakker ?
Ik heb wel meer moeite met jezelf helemaal laveloos zuipen. Ben sinds onze oudste er is wel een beetje anti-dronken geworden. Maar een biertje of 2 heb ik geen problemen mee zolang de ander nuchter blijft.

Tja, je leven is niet over als je een kind krijgt dus waarom zou je man dus niet op stap kunnen? Zolang het niet wekelijks gebeurd zou ik hem lekker laten. doorhalen en uitslapen hoort er dan ook bij vind ik. 12 uur thuis, dan begint het net!
Jij bent er voor de kleine en het is onzin in mijn ogen om samen om 7uur in de kamer gaan zitten vanwege de baby, dus laat hem dan lekker uitslapen. Als hij dan smiddags wakker is, ga jij toch even liggen als je daar behoefte aan hebt?

En ja waarom zou jij niet weg kunnen omdat je kolft? Dat kan vast ook op een feestje. En als je dat niet wilt dan is het inderdaad even de tijd uitzitten maar die keus maak je dan zelf.

Bedankt voor jullie reacties! Met een feestje bedoel ik een uitgaansgelegenheid met muziek op een locatie, dat gaat sowieso altijd wel door tot in de ochtend. Kolven lijkt me daar niet echt een optie, maar misschien ben ik daar heel suf in? Zie me al aan de bewaking uitleggen wat dat rare apparaat in mijn tas is ? 
Ik laat hem doordeweeks al liggen in de nacht vanwege een fysiek zware baan, dus hij heeft weekenddienst. Dat had ik er even bij moeten zetten. Je mist dan al toch weer een nacht en ochtend... 
Wat ik nog mis is het gevoelsaspect erbij, loopt niemand hier tegenaan? Ik wil helemaal niet dat hij weggaat en weet goed dat dat egoïstisch is hoor ?

Terug
Bovenaan