Partner vragen thuis te blijven

<p>Ik ben 16 weken zwanger en nu gewoon even een enorme moeheidsdip.</p><p>We zouden zo monopoly bij de buren gaan spelen. Het liefste blijf ik thuis, neem op tijd een douche, op tijd naar bed.</p><p>Vriendlief zegt, we hebben nu eenmaal afgesproken. Ik ga me niet steeds aan jou aanpassen. Hij heeft nu al 2x zonder mij met de buren afgesproken. Ben wel moe, maar om hier nu alleen te zitten...</p><p>Wat vinden jullie?</p><p>Sowieso zou ik rond 22:00 naar huis lopen om lekker naar bed te gaan...</p>

Poeh goeie,

Is het anders een optie dat de buren naar jullie komen? Kun jij afhaken wanneer je wilt maar pak je toch de gezelligheid mee?

Ohh ik ben hier misschien heel makkelijk in maar ik zou meegaan naar de buren, wat drinken en een half uur later aftaaien!
Kunnen zij lekker monopoly spelen en ik lekker op de bank of in bed Netflixen.
Ik zou in ieder geval niet van m'n partner verwachten dat hij thuis blijft, helemaal als het bij de buren is.. zit hij niks te doen terwijl ik slaap... heeft hij ook een leuke avond!

Ja ik snap wel dat hij niet zoveel zin heeft om 42 weken niks te doen als jij moe bent, wat je zo te lezen ook niet van hem verwacht.
Misschien idd even kijken of je je eroverheen kunt en wilt zetten door toch even mee te gaan? Bent zo thuis als het niet lukt.
En verder misschien nog maar 1x per weekend iets afspreken ofzo. Of als je samen thuis blijft samen het gezellig maken, lekkere hapjes en een leuke film kijken of een spelletje spelen. 

Eens met de anderen, ik zou sowieso m'n vriend wel laten gaan want anders lig jij op bed en 'verplicht' je hem om in z'n eentje op de bank tv te kijken. Niet zo gezellig voor hem natuurlijk. Ik snap wel dat hij het gezellig vindt om even eruit te zijn op zaterdagavond.

Ik zou gewoon even meegaan en kopje koffie drinken en dan beslissen of je 1 spelletje meedoet of anders alleen naar huis gaan na de koffie en je vriend gezellig daar laten. Die komt vanzelf een keer thuis.

Ik was ook altijd heel moe in m'n zwangerschappen tot 20 weken, vooral in de avond. Maarja, soms moet je je daar ook even overheen zetten. Het is je eerste kindje? Dan kun je heerlijk overdag bijslapen en uitslapen, een avondje om 22.00 naar bed overleef je wel ;) Bij een 2e/3e zwangerschap is dat heeeeeel anders.

Ik ben daar zelf heel makkelijk in, ben ik te moe dan haak ik af. Sowieso maak ik in de avond veel afspraken onder het voorbehoud dat ik niet te moe ben. Ik ben soms ook gewoon krankzinnig moe en ga dan echt niet meer weg. M’n vriend gaat dan uiteraard gewoon alleen. Ik vind dat zelf ook geen probleem en hij gelukkig ook niet. Als ik een beetje moe ben dan ga ik wel gewoon en kan ik het kort houden als het toch omslaat.

Wij doen sowieso niet alles samen. Ook als we beiden thuis zijn hebben we regelmatig avonden dat we ieder in een andere ruimte zitten. Heerlijk even mn eigen series kijken, even helemaal alleen zijn.
Als mijn vriend wat met anderen wil gaan doen en ik ben moe, dan gaat hij dus alleen. Ik heb het niet nodig dat hij thuis is om even bij te kunnen komen.
Het klinkt eerlijk gezegd ook wel gek. Jij wilt vroeg naar bed. Maar als je alleen bent is dat niet gezellig? Je ging toch slapen? Een andere avond is hij weer thuis en hebben jullie het weer gezellig toch?

Ik lees het nog eens rustig nu ik niet moe ben en geef jullie helemaal gelijk. Zou ook mal zijn tot 22:00 een gezellige avond te hebben en dan moet je als man maar zien wat je doet... Nu ben ik toch meegegaan en toch veel te lang gebleven... Niets tegen de buren, ik trok vriendlief zijn kop er af en toen wist ik dat ik half 11 toch echt mijn bed moest opzoeken... Ik schrok vannacht wakker dat hij thuiskwam en kreeg alsnog een nachtzoen. Arme vent... En ik maar zeggrn dat ik wel meeval tijdens mijn zwangerschap.

Terug
Bovenaan