Partner ziet baby bijna alleen in het weekend

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zit nog midden in mijn bevallingsverlof. Mijn partner werkt fulltime en ziet onze baby dus eigenlijk alleen in het weekend, want als hij thuiskomt slaapt ze in haar ledikant. Daarna nog wel een momentje met verschonen en ze slaapt naast ons (mij), maar echt tijd samen is er doordeweeks dus niet echt. Is dit bij jullie ook zo? Ik liet haar eerst nog voor het avondeten in de box slapen in een nestje, maar merk dat ze minder goed slaapt op de omgevingsgeluiden van het koken en de tv en dergelijke. Hoe doen jullie dit?</p><p> </p><p>Ben benieuwd!</p>

Mijn oudste kids (van mijn ex) zagen hun vader doordeweeks ook nauwelijks. Hij kwam 730 bed uit en was 8u naar zijn werk. 18u thuis,eten en dan gingen de kids om 19u/1930 op bed. Dus zag hij ze bijna niet.
Zaterdag was hij meestal voetballen overdag dus zagen ze hem dan ook niet. Zodra ze groter werden en wat later op bed gingen werd dat natuurlijk wel meer maar nog steeds niet veel.

Denk dat dat ook een beetje inherent is aan fulltime werken als man en moeders die de meeste zorg op zich nemen

Ik weet wel dat vooral mijn zoon zijn vader echt mistte omdat hij hem zo weinig zag.

Mijn man werkt ook fulltime en ziet onze zoon pas In de avond. Als hij thuis komt is het altijd eerst uitgebreid knuffelen met papa en de dag doornemen. Daarna brengt hij hem naar bed en leest een verhaaltje voor. In de weekenden gaan we vaak op pad om leuke dingen samen te kunnen doen. Ik denk dat dit bij de meeste ouders die fulltime werken wel zo gaat.

Mijn man ziet onze kids alleen in het weekend. Hij begint zondagnacht/maandagochtend vroeg met werken en komt vrijdagavond als ze al in bed liggen weer thuis. Ze zijn niet anders gewend, al zegt de oudste (3.5 jaar) wel regelmatig dat ze papa mist. Dan gaan we vaak even iets tekenen of knutselen voor papa. De jongste is 1.5 jaar en lijkt er minder moeite mee te hebben.
Als papa dan thuis is, ben ik wat minder interessant voor ze haha. Ze gaan dan veel knuffelen met hem en hij doet leuke dingen met ze of we gaan met z'n allen op pad.

Wij hebben er bewust voor gekozen dat we beiden parttime werken om precies deze reden. Mijn man wilde ook heel graag kinderen en daar ook echt van genieten, niet teveel missen. Dus ondanks dat hij het dubbele van mijn salaris verdient op uurbasis, werkt hij toch 4 dagen en ik 3. Als ik 2 dagen zou werken en hij 5 hebben we dus meer geld. Maar we hebben gekozen om beiden ook door de weeks tijd te hebben. 
Verder heeft onze dochter zich ontpopt tot erg vroege vogel, dus 2 a 3 keer per week gaat ze lekker met pappa uitgebreid badderen. We zorgen ook dat we altijd samen avondeten en vaak ook ontbijten. Daar ben je met zo'n kleintje nog niet. Maar die gewoonte hebben we ingevoerd sinds ze in haar kinderstoel ging zitten rond 7 mnd (ze is nu bijna 2 en nr 2 is onderweg). Dus hij komt desnoods thuis en werkt na bedtijd nog even door. Maar het moet wel heel dringend zijn dat we dat overslaan. In het weekend altijd 1 dag family time. 

Terug
Bovenaan