pas bij 10 weken eerste echo

Ik krijg pas bij 10 weken de eerste echo.
Bij mijn dochter kreeg ik de echo een week eerder.
schijnt nieuw te zijn.
Nog meer zwangeren die zo lang moesten/moeten wachten?
 
Ik had bij de vorige zwangerschap een echo met 9 weken, nu krijg ik a.s. woensdag een echo. Dan ben ik 8 weken en 2 dagen. Dit komt omdat de vorige zwangerschap een miskraam werd.

Hoe ver ben je nu?

Succes met wachten!!!
 
Volgens mij is dat heel normaal. Alleen na een miskraam heb je recht op eerdere echo's.
Ik krijg hem nu pas met 10,5 weken. Dat heb ik bewust gevraagd, omdat ik vorige keer met 8 weken veel stress kreeg na een onduidelijke echo.
Dat is uiteindelijk ook mis gegaan.
 
Bij ons krijg je bij de intake ook al een echo...erg fijn! Ik zag dus al met 7 weken een kloppend hartje, het kan dan nog misgaan maar de kans is dan wel een stuk kleiner. Daarna met 11 weken ook nog een termijnecho gehad.

Maar ik hoor hier in de omgeving ook vaak dat ze pas met 10 weken een echo krijgen, dus gewoon geluk denk ik, maar wel erg fijn!
Succes met wachten
 
Inderdaad als er geen aanleiding is (miskraam gehad of dmv IVF/ICSI zwanger geraakt)
dan krijg je vaak pas met 9 à 10wk de echo.
Ik had met 6wk 1ste echo,omdat ik dus dmv IVF zwanger geraakt ben.

Gr. Suusje
 
Zonder voorgeschiedenis krijg je hier ook tussen 10-12 weken de eerste echo, ik vind dat heel normaal hoor. ik heb mn intake met 10.4 weken en kan dan pas bellen voor een echo.
Ik ben juist wel blij met zo'n "late" echo. Ik kan echt niet wachten hoor, zal blij zijn als ik met mn eigen ogen zie dat het goed is. Maar bij een latere echo is het kindje al wat groter en dat is veel mooier en leuker om te zien vind ik..
 
Terug
Bovenaan