Pas drie maanden bezig, maar hoe lang komt de teleurstelling nog?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw. Ik ben nu drie maanden aan het klussen. Vrijdag moet ik  weer ongesteld worden. Ik dacht een week geleden innesteling pijn te hebben maar ik voel nu duidelijk dat ik gewoon ongesteld wordt. Het is natuurlijk wel weer een teleurstelling, je lichaam kan je zo lekker voor de gek houden. Ik vind het vooral ook heel moeilijk dat je niet weet hoe lang dit nog gaar duren en dat je geen garantie hebt dat je zwanger kan worden. Ja ik weet het je moet van het positieve uitgaan maar dat is soms moeilijk. Sinds ik met de pil gestopt ben heb ik een erg pijnlijke eisprong en maak me daar zorgen over, ik ga vrijdag naar de dokter en hoop dat hij me kan gerust stellen maar ben ook bang voor eventueel slecht nieuws.  Ik ben vorig jaar ook een keer met de pil gestopt en had toen helemaal geen pijn. Nou ja ik moet het maar afwachten en proberen mezelf niet gek te maken.

Groetjes kim

Snap je frustatie heel goed. Heb zelf al vanaf mn 21e kinderwens en nu ik 30 ben en 1e ronde gericht aan het klussen merk ik dat mijn geduld niet heel groot is. verlangens naar een kleintje in mijn armen, angst om verminderd vruchtbaar te zijn etc. Wat mij frustreerd is dat er al vele 1000en jaren kinderen worden verwekt en dat er nooit eens iets is uitgevonden om effectiviteit te garanderen. Er worden fotos van mars gemaakt en de maan is binnen handbereik maar een kinderwens in vervulling laten gaan is een zaak van geluk en geduld. Om gek van te worden.
Daarom ben ik zo blij met dit forum: ik ben niet alleen en zeker niet gek dat ik voel wat ik voel.

succes meis en laten we elkaar allemaal helpen geduld en hoop te hebben

xxx Annette

laat de druk niet te hoog oplopen dat is er echt slecht voor. je moet je maar voor ogen houden dat je na een jaar er wat aan gaat doen als het dan nog niet lukt. het is moeilijk maar anders heb je zón rot periode!!!

het is makkelijker gezegt dan gedaan!!!!

veel sterkte
gerdine (ronde 14)

Hoi hoi!

Welkom hier! Alles wat je voelt kan je hier kwijt en antwoord gegarandeerd...
Heel fijn dus! En gezellig...
De gevoelens die je hebt hebben we denk ik allemaal...blijf positief...
Ik ben zelf ook al 16 rondes bezig sommige anderen hier zelfs nog langer..
maar door alle dipjes en huilbuien heen houden we  hoop!!!
Succes!!

Liefs Linnepinnie

Ja Linnepinnie en hoop dat moeten we houden!!!

Gr. Leah (ronde 10)

Hoi Kim,

Wij hebben 2 zoontjes. Begin februari besloten we voor een derde kindje te gaan! Ik had mezelf voorgenomen er geen obsessie van te maken en er heel geduldig in te stappen. Maar het lukte mij ook niet! Al twee maanden praatte ik mezelf zwanger. Ik voelde allerlei dingen die ik normaal niet voelde. Eigenlijk is dat logisch want door het stoppen met de pil raakt je hele hormoonhuishouding in de war en moet je je lichaam even de tijd geven om weer tot rust te komen. Dus dat ik van alles voelde was wel logisch. Ik was best heel erg teleurgesteld dat ik deze week ongesteld was geworden maar toen zei mijn man: "waarom zo'n haast, juist als je er druk achter zet gaat het niet hoor!". Hmm.. zijn wijze woorden waren juist maar hoe krijg ik mezelf zo ver. Toen bedacht ik even heel simpel dat ik er geen grip op had! Behalve dan het lekker klussen kun je er zelf niets aan doen en jezelf gek maken is ook niet de manier! Ontspannen zijn is wel een basisregel voor het zwanger worden dus ik zou een mogelijke zwangerschap alleen maar tegen werken.

Dus ik heb besloten het over te geven. Lekker klussen en vooral wachten met testen totdat ik echt overtijd ben. We zien het allemaal wel!

Ik wens jou het beste toe en maak er vooral geen obsessie van! Het komt allemaal goed!

Heitje

Dag dames,

Bedankt voor jullie reactie. En jullie hebben gelijk ik moet me er niet zo mee bezig houden en gewoon afwachten want ik kan het toch niet beinvloeden. Ik vind het wel fijn dat ik nu mijn verhaal kwijt kan aan vrouwen die hetzelfde doormaken, zo heeft mijn vriend ook rust hahahaha. Nou ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Kim

hey

ik ben ineke en zit in ronde 27 heb volgende wek vrijdag mijn nod voor mij is het iedere keer   ook weer een teleurstelling van de duivels maar je hebt niks te willen je moet gewoon doorgaan en je daar over heen zetten en denken volgende maand beter we zitten wel in ronde 27 zollang ben ik van de pil af maar we zijn nu ongeveeer 10 maanden gericht bezig om zwanger te raken
liefs ineke

Terug
Bovenaan