pas geborenkindje en huisdieren.

Halo dames,
Ik vroeg me af of jullie huisdieren hebben zo ja welke en hoe gaan jullie hiermee op als de kleine er is. Wij hebben al wat voorbereidingen getroffen zodat de dieren al vast kunnen wennen, zoals een trap hekje plaatsen en de box staat er al een tijd. Af en toe laat ik baby geluiden horen, maar vroeg me af wat jullie ervaringen zijn ben pas geboren kindjes en huisdieren en hoe gaan jullie er mee om, ook met de kraam visite e.d?
Groetjes

hey ik heb zelf een hond, ik ben van mening dat je de dieren genoeg aandacht moet geven en niet zomaar weg moet cijferen omdat er een kleine is, heel veel mensen vergeten dat maar een dier hoort toch ook bij je gezin, wij gaan als eerste die kleine naar beneden brengen als de kraam en verloskundige weg zijn na de bevalling zodat hij even kan snuffelen en zo en daarna doe je de kleine gewoon even in bad als het onder de kwijl zit, en de eerste poep luier er bij leggen werkt ook altijd goed, maar voornamelijk betrekken bij de kleine als die er is en aandacht geven is het belangrijkste want dan worden ze niet jaloers.
liefss

Wij gaan het op de manier van ceaser milan doen. Dat de hond de eerste 2 weken een meter afstand moet houden. Op afstand kan ze (de hond) heel goed ruiken en weet ze dat uk boven haar staat. We verwachte helemaal geen rare dingen van ons hondje, maar wij geloven in de manier van cesar =0)

Liefs

Ben ook erg benieuwd, hebben een hond en een kat. Hebben ook al de box een poosje in de kamer staan zodat ze kunnen wennen, maar ben wel benieuwd hoe het straks gaat, wil ze er toch meteen bij betrekken zodat ze zich niet buitengesloten voelen.

Ben benieuwd naar de rest van de reacties!

Hoi. Ik ben vorige maand bevallen.
Onze hond hebben we meteen geïntroduceerd toen ik thuis kwam. Het is heel goed om er direct bij te houden vanwege de zgn puppygeur die der baby heeft. Dat herkend de hond. Na een week schijnt die geur al minder te zijn.
Onze hond is een enorme drukte maker en weg blafferig enzo maar zo onwijs lief naar se baby. Ongelofelijk. Zo mooi om te zien. Hij doet heel voorzichtig en is hel lief. Af en toe geeft hij een, lebber over zijn oor als we net te laat zijn:)
Daarbij krijgt mijn hond nog met zoveel aandacht als voorheen. Mag dezelfde dingen enzo. Het enige is dat we hem weghouden van visite. Maar daar wel ik hem normaal al nooit bij omdat hij zo irritant blaft enzo. Dus dan zit ik zelf niet rustig. Dus dan gaat hij naar der oppas:)

Overigens lijkt mij der manier van cesar millan niet oké, maar ik sta zoiezo niet achter zijn methodes.

Succes!

Wij hebben een poes, bij de eerste vond ze de baby volgens mij maar een raar iets. Kreeg natuurlijk toch minder aandacht, ook al probeer je van niet. Visite vond/vindt ze daarentegen heerlijk, dus dat compenseert weer :)
Wennen aan de spullen, ach ze vond ( en vind ) vooral de maxi cosi een fijn holletje, maar mevrouw laat zich noet makkelijk iets afleren, dus die zetten we juist op een plek dat ze er niet bij kan! In de box en het wiegje gaat ze niet, gelukkig maar ( hoewel ze niet bij de baby alleen in de slaapkamer wordt gelaten. Ook al is het een scheet die nog nooit vervelend tegen kinderen heeft gedaan, wil ik toch geen onnodige risico's nemen)

ik heb een jonge labrador van een jaar. nooit geen honden gehad met bevallen ofiets dus voor ons is het nieuw. begreep idd zo her en der datje ze gelijk moet laten snuffelen. was kook wel v plan, het is echt een schat, kan wel wild zijn maar in huis niet echt. tegenovergestelde van mijn zus heeft er ook 1 mannetje en die is erg dominant kan ook niet echt ggoed met mijn kinderen omgaan. springt er vaak tegen aan zodat ze omvallen etc. denk dat kdaar het kind maar ver op afstand van houd.. ben benieuwd hoe het loopt.

Terug
Bovenaan