Pas met 6 Weken weer naar de dokter

A

Anoniem

Guest
Hallo Iedereen,

Ben nu 24 weken zwanger en moet pas met 30 weken terug naar de dokter, is dit normaal. Zou graag van anderen horen hoe dat is.
Alles was wel goed, alleen hb aan de lage kant.

Groetjes,

Toen ik 24 weken was moest ik om de 3 weken voor controle bij de verloskundige. Nu ben ik 33 weken en moet ik om de 2 weken. 6 weken ertussen lijkt mij vrij lang, dat had ik alleen bij de 1e controle.
Maar misschien gaat het bij de dokter anders dan bij de verloskundige?

Als je het te lang vindt kun je toch de assistente bellen of je niet eerder een afspraak kunt maken?

Liefs Annemarie

HOi!

Hier ging het bijna net zo, alleen werd de frequentie van controles hier ietsje sneller opgevoerd. Nu ben ik 35 week en volgende week mag ik weer langs komen. Dan hebben er 4 weken tussen gezetten. Die keer daarvoor ook 4 (32w)  en daarvoor was het 6 (26w).
De controles zijn toch ook maar korte momentopnames en als je  je ergens  zorgen over maakt  tussentijds of je voelt je niet lekker, kun je altijd bellen voor een extra controle.

Bij mij is het nu steeds om de 4 weken geweest en vanaf de 30e week wordt het om de 3 weken dan om de 2 en dan elke week geloof ik. Dit lijkt een beetje op wat hierboven besproken wordt dus zou het niet kunnen dat de verloskundioge zich vergist heeft in de datum?
groeten Elke (25w)

Mijn laatste keer verloskundige was 26 juni en ik moet de eerste maandag van augustus pas weer...
Dus zit ongeveer 6 weken tussen... Ben nu 15 weken zwanger

Liefs Marije

Hallo,

Ik loop zelf bij de Gyn. en daar hadden ze er ook wel eens een handje van om er veel weken tussen te zetten. Toen ik 28 weken was wilde ze de volgende afspraak met 34 weken! Ik heb toen gewoon gezegd dat ik dat echt te lang vond. Bij de verloskundige gaat dat ook anders had ik begrepen. Ik geloof na de 30 weken om de 3 weken en na de 37 weken om de 2 weken.
Ze heeft er toen 4 weken van gemaakt en ik ben inmiddels 35,6 en ik mag nu om de 2 weken komen.
Ik zou er gerust wat van zeggen als het je  geen prettig gevoel geeft. Ik geloof dat het niet geheel abnormaal is maar ik vondt het persoonlijk gewoon te veel, die 6 weken!

Groetjes Fennie

Terug
Bovenaan