pascal wat trager of mama te gehaast

ik lees altijd graag jullie stukjes over wat jullie kindjes allemaal weer nieuw kunnen.
En dan kijk ik hoopvol naar pascal.......en die doet....niks!!??
hij kruipt niet, gaat niet staan, trekt zich niet op, kan nog niet terug rollen van buik naar rug, niet uitzich zelf gaan zitten.
hij is bijna 9 maanden.
zijn jullie kleintjes nu van die turbo's of heb ik een slakje.

smooty

die van jou wil graag klein blijven, weet je ieder kind ontwikkeld zich anders, nr 1 was bij mij super snel met alles terwijl damentje nr 2 juist heel traag was, nr3 zat er tussen dus wete je zegt niet veel maar mocht je nou echt je twijfels hebben kun je het altijd aankaarten bij cb

alicia gaat ook niet snel hoor. gaat ook maar af en toe staan.
kruipt niet alleen achteruit schuiven
ze rolt wel maar gaat niet uit haarzelf zitten zonder hulp van debox spijlen.

en alicia is 9,5 maand

Hey,

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft/moet maken.
Jochem rolt al wel om en weer terug en kan ook op zijn buik rond draaien zeg maar.
Tijgeren begint te komen.
Jochem trekt zich ook nog niet op al vind tie de poot van de tafel al wel heel interressant te vinden.
Het enige wat je kan doen is gezellig met op de grond spelen en hem uitdagen om terug te rollen enz.
Maarja ze gaan het toch pas doen wanneer ze er zelf aan toe zijn.
Maar wat lorena al zegt je kunt het natuurlijk altijd ff bespreken op het cb!
Komt goed vrouw!

liefs louise

3 januari moeten we weer naar t cb. k zal t daar ook wel even over hebben.
ik dacht dat t voor pascal lastiger was, omdat ie wel 12 kilo moet mee slepen bij t kruipen, rollen en zitten.

Caspar wordt 27 december 9 maanden en tijgert (kruipt niet) en rolt van buik naar rug en andersom. Maar gaat niet staan, trekt zich niet op en kan nog niet uit zichzelf gaan zitten. Maar is niets mis mee. Komt vanzelf hoor. Het gaat al hard genoeg!

Je hebt denkers en doeners meid... staat wel een stukkie op deze site... bij ontwikkeling.

Zou je niet te veel zorgen maken, ieder kind doet alles op zijn eigen tempo.
Het schijnt dat kindjes met reflux nou eenmaal snel gaan zitten en staan. omdat dit voor hun prettiger is. denk dat jorn dat daarom al doet. maar vanochtend op het cb zei de arts wel dat ie wat voor ligt qua ontwikkeling dan andere kindjes van zijn leeftijd.
zo was die daar vanochtend aanhet babbelen. en zei ineens buiten heit en mem ook beppe...

daar stonden we alletwee versteld van...

Terug
Bovenaan