Pasgeboren baby buikslaper

<p>Hoi,</p><p>Mijn 3 weken en 3 dagen oude jongen slaapt al een week op zijn buik. Hij draait zelfs zijn hoofd al om, om op de andere kant te slapen haha, super baby! </p><p>Ik weet dat ze afraden je kind op zijn buik te laten slapen, maar ik denk dat t een beetje achterhaald is..... </p><p>Wie laat zijn kind ook op zijn buik slapen?</p>

Ik! Maar met die leeftijd dan wel alleen overdag in de box of kinderwagen etc. In haar eigen bedje sliep ze overdag pas vanaf een week of 14... Zo kon ik haar al buikslapend toch goed in de gaten houden.
Wik hadden het geluk dat ze 's nachts wel op haar rug sliep. Geen idee waarom dat overdag niet lukte, maar dit werkte zo goed voor ons. 

Ik liet m'n jongste ook al snel op haar buik slapen. Het was dat of niet willen slapen. Ze is nu bijna 1.5 jaar en slaapt nog steeds op haar buik of op haar zij, maar nooit op de rug.

Zolang je baby z'n hoofdje goed opzij kan leggen zoals je zegt, gewoon lekker zo laten slapen.

Ik ben zelf ook een buikslaper van nature maar let op dat dit voor je lijf en nek eigenlijk een hele slechte houding is. Sinds ik noodgedwongen nu op mijn zij slaap heb ik geen rugklachten meer ? En zorg er dan in ieder geval voor dat ze hun hoofdje ongeveer evenredig naar links als naar recht gedraaid neerleggen. Voor je het weet verkorten de spieren in de nek en houden ze hoofdje scheef.

Ah ok, ik doe t in de nacht ook. En hij ligt goed op zijn wang ik hou laken onder hem strak. Slaap toch noet diep als kersverse moeder dus kijk altijd naar hem en let op zijn ademhaling. Rug vind hij helemaal niks, alleen als hij wakker is, dan kijkt hij om zich heen enzo.  

Terug
Bovenaan