Pasgeboren baby mee naar verjaardagen?

<p>Hi, </p><p>Ik vroeg me af hoe jullie het doen met verjaardagen rond de kraamperiode. Ik ben nu 38+4 dagen en de uitnodigingen voor kinder verjaardagen (overdag dus) eind maart (42 weken) stromen binnen. Het is uiteraard afhankelijk van wanneer de kleine man werkelijk komt, maar ik vroeg me af na hoeveel tijd jullie je baby mee zouden nemen naar drukke verjaardagsfeestjes?</p>
 
Ik zou zeggen dat je even moet kijken als de baby er is hoe alles loopt. Geeft jezelf de meeste ruimte. Ik zag mezelf de eerste 3 weken niet naar verjaardag gaan. Maar ik had ook behoorlijk bloed verloren. En daarbij zijn die eerste weken best intensief naar mijn mening. Maar misschien loopt dat voor jou anders ik denk dat je het past weet als je erin zit 
 
Hee, dit soort uitstapjes moet je echt op je eigen gevoel doen. Denk dat je moet kijken hoe jij je na je bevalling voelt, en hoe de kleine man het doet! ?
 
alleen jij kan dit bepalen. Als je je goed voelt en de kleine doet het goed, zou ik lekker gaan als ik jou was!
 
Succes!?
 
Vooral dan kijken hoe het gaat. Iedereen begrijpt wel dat je nu nog niet kan zeggen of je komt!
Onze zoon is een week voor kerst geboren, en zijn met 1e kerstdag naar mijn schoonouders gegaan waar ook de rest van de familie was.
Ik was al weer redelijk herstelt en hij heeft de hele tijd heerlijk geslapen. Ook wonen ze vlakbij, dus dat scheelt. 
 
Inderdaad wachten totdat het zover is en dan bepalen of je heen gaat. Wij zijn pas naar een verjaardag geweest na 6 weken ongeveer. Had er daarvoor zelf nog niet genoeg energie voor. Was al kapot van een kleine wandeling of als we kraamvisite hadden gehad. 
Hou er wel rekening mee dat als je wel gaat, dat het veel prikkels voor je baby zijn, ook als hij/zij ligt te slapen. Dus dan heb je kans dat je thuis een baby hebt die meer gaat huilen om de prikkels te verwerken. Maar ook dat verschilt per baby hoor. Als het er heel druk is, kun je ook maar even heen gaan ipv de hele middag. En hoe je baby erop reageert kom je helaas pas achteraf achter. 
 
Hallo, zoals hierboven al vermeld is het geheel afhankelijk van de verloop van je bevalling en jou herstel, hoe jullie kindje het doet etc. Maar als je toch besluit om naar de verjaardagen te gaan heb ik wat tips voor je. Onze dochter was 1,5 week toen we haar mee namen naar oma en daarna nog even naar mijn schoonouders om daar te eten.
- plan je bezoek. Geef je bijvoorbeeld borstvoeding en vind je het niet fijn om dit in gezelschap te doen of om een apart plekje te vragen zorg dan dat je thuis voedt, eventjes gaat en weer thuis bent voor de voeding. Of kolf af en geef een flesje (Dit zou ik persoonlijk zelf of partner doen want het is al anders voor je kindje, ik zou de voeding dus vertrouwd houden). Je kan trouwens ook van tevoren zeggen dat je graag een apart plekje wil hebben voor voeden/verschonen zodat dat al "geregeld" is.
- dit is eigenlijk ook je bezoek plannen maar vul de luiertas de dag ervoor alvast met de meeste dingen. Dan hoef je op de dag zelf alleen de dingen er in te stoppen die je nog nodig had of vergeten bent.
- Kijk of je de grote drukte kan ontlopen. Bijv. Als het feestje van 12 tot 5 is dan zullen de meeste van 1 tot 3 er zijn (is bij ons wel vaak zo) ga dan bijvoorbeeld om 12 uur of 3 uur of zoiets. Je kan ook als er iemand is die je graag wilt zien vragen hoe laat die komen zodat je die niet mis loopt, ook als je heel even gaat.
- houd er rekening mee dat, hoe goed het ook gaat, het intensief is en je het misschien onderschat. Plan dus een makkelijke maaltijd en verder geen afspraken. Hou er ook rekening mee dat je kindje die dag en de dag er na misschien wat  onrustig(er) kan zijn. Plan dus geen/veel kraamvisite op de dag erna.
- wij namen onze dochter mee in de maxi cosi. Deze hadden we met een kruik voorverwarmd (kruik in kruikhoes even 5 min. Voor vertrek in de maxi cosi onder het deken waaronder ze kwam te zitten) deze kruik mee genomen in de auto en dit op de terugweg weer gedaan. Ook al schijnt de zon, toch even mutsje op. Let op als je de kruik mee neemt. De kruik kan rollen en kan stuk gaan als hij stuitert. Hou hem dus bij je op een veilige plek en niet achterin bij je kindje zodat bij het remmen de kruik niet rond vliegt en evt. Open klapt.
- zorg ook goed voor jezelf, je bent waarschijnlijk veel bezig met je kindje en de visite maar je moet zelf ook niet vergeten te drinken.
- het is waarschijnlijk al vermoeiend genoeg, ik zou je kindje dus niet van hand tot hand laten gaan. Als je dat wel doet, laat ze dan niet eten of drinken. (Mijn moeder at een cakeje, niet eens boven haar maar ze zat toch onder en moest in bad).
Hoop dat je wat aan deze tips hebt.
Goede bevalling toegewenst.
En zoals hierboven, mensen begrijpen het wel als jr zegt dat je nog niet weet of je komt (als ze dat niet doen zou ik bij voorbaat niet gaan)
 
Ik ben het eerlijk gezegd met mamavanB eens... Zo’n kleintje heeft er niks aan. En voor wie ga je dan naar de verjaardag? Ik zou lekker genieten van je kleintje. Zijn ook zoveel prikkels nog voor zo’n kleintje..
 
Terug
Bovenaan