paspoort, idkaart kleintje

hallo allemaal,

Weet iemand hier hoe dat zit met een paspoort of id-kaart voor je kleintje? NIet dat we binnenkort op vakantie gaan waarbij dat nodig is, maar zat het me gewoon af te vragen. je kunt je kindje ook bij schrijven in je eigen paspoort toch? Waar kiezen jullie dan voor, bij jou of bij je partner. Of kan het ook bij beide. Het liefste zou ik het bij beide willen hebben. Want stel je bent in het buitenland en er gebeurt iets met degene bij wie je kindje in het paspoort staat, kan je partner dan nog wel met het kindje terug, ookal staat hij daar dus niet in het paspoort.

Mijn eigen paspoort verloopt in juli dit jaar dus dan wil ik Stijn bij mij gaan bijschrijven. In de loop van volgend jaar verloopt die van mijn man, dus als het kan willen we hem dan ook bij mijn man in schrijven.  

Maar ik heb eigenlijk geen idee wat de regels hiervoor zijn en misschien had ik het al wel moeten regelen, nu heeft Stijn nog helemaal geen id-kaart.

Groetjes Carina

je hoeft je kleintje pas bij te laten schrijven als je over de grens gaat! (vantevoren dan he) Maar die moet dan wel op een pasfoto staan! pff wat een karwei zeg! zeker met die nieuwe regels! haha

wij hebben ervoor gekozen om ze bij mij er op te laten zetten, omdat ik toch altijd bij haar ben en haar vader niet altijd i.v.m. zijn werk.

maar dat is  voor iedereen een persoonlijke  keuze denk ik...

kus  

Hoi. Wij kiezen voor een id-kaart. Wij wonen tegen de belze grens dus hoeft mijn vriend niet zijn paspoort thuis te laten als ik weg wil.Tja nu nog een pasfoto,moest ik eigenlijk deze week doen maar nu heeft hij babyacnee,toch maar even wachten nog haha.
Groetjes Mikkie.

Hoi,

Wij hebben ervoor gekozen om de kids op beide paspoorten te laten bijschrijven (mag). Dit was voor ons voordeliger.
Je zou even op de website van je gemeente moeten kijken hoe en wat, ook over eventuele toestemming van de vader.

Ja er moet dus ook een pasfoto bij van je beeb! Belachelijk vind ik dat.
Net of ze over 5 jaar nog op de babyfoto lijken.
Erg raar.

Als de vader ook gezag heeft over je kindje, of wanneer je getrouwd bent, heb je toestemming nodig van je man.

Succes!

Groetjes, Kar

Hoi,

Als je veel weg gaat zonder je partner, maar met de kinderen dan kan het handig zijn om een apart id/paspoort voor je kinderen aan te vragen. Mocht er dan iets met jou gebeuren in het buitenland dan kan je partner de kinderen op komen halen zonder verdere toestanden.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan