paspoort

A

Anoniem

Guest
hoi
hebben jullie je baby al bij geschreven op jullie paspoort?ik heb net even de gemeente gebeld over hoe en wat.mijn vriend moet akkoord gaan en mij een brief meegeven met zijn gegevens,en verklaring dat anouk bij mij op het paspoort mag.ook moet anouk bij de fotograaf op de foto,met de bijbehorende eisen.en natuurlijk mag je nog even 19,50 betalen voor de bij schrijving.
groetjes petra

hoi petra,

wij hebben voor onze dochter een eigen id-kaart laten maken.
mijn man en ik hebben ook een id-kaart en van allbei was die nog lang niet aan vervanging toe.
en omdat wij toch nooit naar de landen op vakantie gaan waar je een paspoort voor nodig hebt vonden we dit net zo makkelijk.

groetjes moeder van anne-sophie

Hoi Petra,

Wij hebben ervoor gekozen om voor ons dochtertje een eigen ID kaart te halen. Bijschrijving kost bij ons bijna net zoveel als een eigen. En anders moet je haar misschien laten bijschrijven in twee omdat je man anders niet alleen met je dochter weg kan.

Het nemen van de foto was nog een hele klus maar is uiteindelijk bij ons wel gelukt.

Groetjes
Inge

Hoi Petra,

Ik weet niet of jullie binnenkort op vakantie naar het buitenland gaan, maar als dat zo is, zou je misschien het volgende even in overweging moeten nemen:
Ik ga er niet van uit en hoop het natuurlijk ook niet, maar mocht jou iets overkomen op vakantie waardoor je terug moet naar Nederland (om medische redenen), dan zou je vriend niet alleen met Anouk mogen reizen. Een nare gedachte lijkt mij. Wij hebben onze dochter destijds om die reden bij beide paspoorten bij laten schrijven.
En nog een toevoeging, maar dat is misschien inmiddels veranderd. Eva moest persé mee toen we het aan gingen vragen......

Groetjes, Karin
mama van Eva en Bas

Hoi,

Kinderen moeten mee met de aanvraag van het paspoort of ID, maar ook bij het afhalen.
Wij hebben gekozen voor een ID, omdat ze toch niet verder komen dan europa (hooguit Belgie, op doorreis naar zeeuwsvlaanderen) en het bijschrijven in beide paspoorten is duurder (voor 2 kinderen) dan een eigen ID.
Nu hoeft mijn man als hij de kinderen mee wil nemen alleen de pasjes te hebben en ze kunnen zo mee, ook als er iets met mij mocht gebeuren.

Nog een tip voor pasfoto's maken, de fotograaf adviseerde mij om mijn hand onder het shirt van mijn zoontje te doen, zo kun je hem steunen op de buik en met de ander hand in de rug en is er niets van te zien op de foto.
Foto's moeten aan zeer strenge eisen voldoen.

Liefs Saskia

hoi

ik heb 2 weken geleden een paspoort aangevraagt met bijschrijving

voor een bijschrijving gelden andere regeld dan voor een eigen ID of paspoort voor de foto's
bij een bijschrijving zijn de eisen niet zo streng
met oren in zicht e.d.
dus dat is gelukkig iets makkelijker
je kunt je zoon of dochter bij beide op het paspoort laten zetten.

mijn man moest wel mee om een formulier te tekenen voor toestemming
en de vrouw van de gemeente keek even in de wagen om de foto te controleren.
dus baby moest me.

vind het een beetje onzin allemaal
over 2 jaar kun je je buurjongetje meenemen niemand die het nog ziet hahaha

groetjes moekje mama van ryan 24-07-2007

Wij hebben voor Dylano een eigen paspootje gemaakt.
Dit idd met de reden, dat als ik of mijn vriend bijv. naar Belgie wilt, of familie met hem naar Belgie wilt, dat hij dan altijd meekan.

De foto was ook best moeilijk, hij mocht niet lachen (was best moeilijk voor hem, haha!)
En ook moest zijn mondje dicht, maar dit is uiteindelijk niet gelukt.
Maar daar deden ze bij de gemeente gelukkig niet moeilijk over.
Vind het ook zo stom dat ze die eisen stellen!!

Maar goed, het is een mooie foto geworden

Dit is hem geworden, lief hé?!

Groetjes Debby.

hoi
ja een eigen ID kaart is misschien ook wel handig,denk dat ik dat maar ga aanvragen,is ie ook gelijk 5 jaar geldig.op het gemeentehuis kreeg ik ook al allerlei tips voor de foto,ze kijken niet zo heel streng naar de eisen  bij baby,s.bedankt voor de tips
gr petra

Terug
Bovenaan