paspoort

heeft je kleintje een eigen paspoort nodig of kan ik jayden gewoon bij mij er op laten zetten?
ik ga namelijk in september naar engeland en vraag me dit dus af.

Ik geloof dat ik ergens een keer een toppic heb gelezen dat ze zelf een moeten hebben. En dat je kindje mee moet met aanvragen en met ophalen:-( een heel gedoe las ik

Toevallig hebben we hier een id kaart laten maken! Kost 9 euro paspoort is veel duurder en aangezien we voorlopig nog ff niet zo ver gaan dat je een paspoort nodig hebt hebben we voor een id gekozen!

Je kan je kleintje nog bijschrijven maar vanaf volgend jaar mag dat niet meer! Zonde dus om dan extra kosten te maken! Ik zou als ik jou was lekker een id laten maken( tenzij je plannen heb om naar Azië ofzo te gaan;-) ) naar Engeland mag je gewoon een id kaart!

Je kleintje jij en je partner moeten idd allemaal mee met t aanvragen! Heel gedoe maar je moet wat formulieren tekenen! Vergeet geen foto van de kleine! En je kan de id kaart / paspoort pas een week later wil ophalen!

Zo dit was t geloof ik wel! Succes!

Groetjes Tamara

wat een gedoe inderdaad.
ga ik dan volgende week een id kaartje laten maken.
dan heeft mijn vriend ook vakantie dus kan hij mee.
ze maken het er niet echt makkelijk op.
bedankt voor de info

Wat Tamjo zegt klopt idd. In de gemeente waar ik woon schrijven ze kinderen al niet meer bij in het paspoort omdat dat vanaf 01-01-2012 niet meer mag. Maar voor dezelfde kosten als bijschrijven krijg je niet hier een id. Maar ja, nu ik in december met Caspar naar Egypte ga, moet ik alsnog een paspoort regelen.

Hier schrijven ze kindjes nog wel bij, maar idd vanaf 2012 word het afgeschaft.

Wij hebben voor Joël nog niets, de oudste staat wel in onze paspoorten erbij.

Maar eens gaan prakkepeinzen hier, of we paspoort of id doen, want kom regelmatig in België omdat mn vader vaart en ik met de jongens regelmatig mee ga, maar jah als er wat gebeurt moet ik wel wat hebben.

Zal er eens vlug achteraan gaan hier,
Liefs Marina

En niet te vergeten dat de kleine inderdaad zelf zijn id-kaart op moet halen. Ik heb het drama een tijdje geleden al gehad ja. hahahahhaa. Echt niet normaal meer.

Terug
Bovenaan