pasta eten

Hoi!

Mijn zoontje (9 maanden) eet sinds 8 maanden lekker met de pot mee.
Maar nu heb ik een paar keer pasta geprobeerd klaar te maken voor hem, alleen wordt dit zo klef als je het prakt of maalt. Hij kan het niet wegkrijgen dan.
Wij eten de pasta altijd met vlees en groente, zonder saus dus. Zit het hem nou in die saus, dat het jullie wel lukt?

Graag tips hoe ik de pasta eetbaar kan maken voor mijn zoontje!

Groeten Titiana
 
spagetti is hier juist een favoriet. heerlijk vindt ik zelf ook, maar wel met tomaten saus, ik snij de spagetti in kleinere stukjes maar mijn zoontje is nu ook al wel wat ouder. Toen hij jonger was maakte ik de saus (tomaten met gehakt en kruiden) en de saus pureerde ik, daarna kleinere (dan nu) stukjes spagetti, ging perfect. De spagetti kookte ik in het  begin wel goed gaar, glibbert zo naar binnen. Maar hoe je het doet zonder saus kan ik je niet bij helpen, sorry.

Groetjes,
lia

 
Hoi,

Luka is nog aan het ontdekken wat eten betreft zeg maar. (is nu 6,5 mnd)
Vorige week hebben we spaghetti gegeten. Maar inderdaad, wel met saus. Niet gepureerd, gewoon fijn gesneden. Het glibbert zo naar binnen!
Wat Luka  ook leuk vind is een lange sliert (zonder saus) op zijn bord/kinderstoel. Gewoon om te laten proeven/voelen wat het is.
Ik heb het ook zonder saus geprobeerd, maar dat werd zo'n vieze bende, en meneer wilde het ook niet eten!
Heb verder dus geen tips voor je!

Groetjes Petra
 
hoi hoi,

Ik heb eigenlijk nog nooit Spagetti of Macaroni geprobeerd. Dacht dat ze de kant en klare saus niet mocht/mag?? Moet je perse saus van verse  tomaten maken om het aan je kindje te geven of mag dat ook saus uit de pot zijn?  Meestal zitten daar allerlei kruiden e.d. aan toegevoegt namelijk.

ik ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan