pastasaus maken???

Hoi

Weet iemand hoe je zelf het beste pastasaus kunt maken wat die kleintjes gewoon mogen hebben?
Mogen ze ook de tomatenstukjes uit blik hebben?

groetjes Judith

hoi weet niet hoe oud die kleine van je is maar je kunt inderdaad met tomaat uit een pakje lekkere saus maken weet wel iets lekkers maar dat is meer voor volwassenen

gehakt, ui gesnipperd, beetje oregano, 2 eetlepels tomatenpuree ik deed zo'n blikje maar je heb geloof ik ook van die kartonnen pakjes, 1/4 liter bouillion (blokje)
hangt er dus ook een beetje vanaf hoe oud de kinderen zijn zou wat dat betreft misschien even googlen en je kunt ook zelf iets toevoegen of juist weg laten

nou ja succes inieder geval

groetjes Elena

Persoonlijk zou ik nog geen boulion/zout en kruiden toevoegen. Het ligt er een beetje aan hoe oud je kindje is, maar vanaf een jaar mag je langzaam een beetje zout geven. De niertjes zijn het eerste jaar nog volop in ontwikkeling en kunnen het zout niet verwerken.
Toen ons zoontje ongeveer 8 maanden was maakte ik de pasta zo:
beetje gehakt rullen
geraspt stukje  courgette toevoegen
tomaatje in kleine stukjes snijden (evt. ontvellen)
gekookte macaroni door het prutje (evt. voor het koken de macaroni pletten in een theedoek om kleinere stukjes te maken)
eventueel wat water/boter toevoegen voor de smeuïgheid.

Ken je de site keukenkikker punt nl? Daar staan leuke recepten op.

Veel succes!

Hoi

mijn zoontje is bijna 8 maanden
Hij eet nu eigenlijk al alles wat wij ook eten (zoutloos natuurlijk) kook bijna niet appart voor hem.
wilde nu wel eens pasta proberen.
ja ik ken de site keukenkikker maar kan niet echt iets geschikt vinden.

maar alvast bedankt

groetjes Judith

Nog een ideetje voor als je niet echt apart wilt koken met het maken van de pasta (maar wel een klein beetje ;-)):
Als je voor jezelf de gehakt en groenten hebt gebakken, dan kan daarna een schep apart in een  pannetje doen voor  je zoontje. Bij de portie voor jullie zelf de saus maken zoals je altijd doet en voor je zoontje een beetje tomatenpuree (weet niet hoeveel zout hier in zit) of 1 a 2 verse tomaatjes toevoegen.

Hoi Mk2011

Als je dan een portie hebt gemaakt vries je dan wat overgebleven is in?
Ga het nl vanavond proberen zoals jij het doet, dat lijkt me wel wat.

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan