pastasaus maken??

Hoi

Weet iemand hoe je zelf het beste pastasaus kunt maken wat die kleintjes gewoon mogen hebben?
Mogen ze ook de tomatenstukjes uit blik hebben?

groetjes Judith

ik heb onlangs zelf pastasaus gemaakt:

2 tomaten ontvellen, zaadjes e.d. verwijderen, in stukjes snijden. Met beetje olijfolie eventjes wat koken. Tomaten pureren, 1/6 blokje zoutarme runderboullion van tablet/half theelepeltje tuinkruidenboullionpoeder  fijn kruimelen in de tomatenpuree.

De boullionpoeder brengt dus de saus op smaak. Je kunt dit ook doen d.m.v. fijngesneden verse kruiden als basilicum, oregano, selderie, peterselie of deze in gedroogde vorm toevoegen tijdens het koken van de tomaten.

Van deze hoeveelheid, met rulgebakken gehakt en pasta, kan Lara 3x eten. Het restje heb ik dus per portie ingevroren.

Probeer het eens zou ik zeggen. Smaken verschillen, maar ik vond dit prima te eten! Succes ermee!

Ik maak de saus altijd van een blikje tomaten. Deze zijn heel zacht en er zit geen zout in. Ik doe het in een pannetje, warm het op en klaar. Andere saus ,mogenm ze volgens mij niet want er zit bijna overal zout in.

Groetjes,
Natasja

Effe uitproberen....

Erikjan krijgt dat wat wij ook krijgen, wij eten niet super gekruid ofzo. Meneer is beledigt als hij wat anders krijgt, moet ook met de vork, echt een mannetje met een willetje. Laatst kreeg hij zelfs het grote menseeten, en papa het baby prakje... ha ha ha

Janine

als ik kook, dan krijgt Emre altijd een aangepaste versie van wat wij eten. Pastasaus maak ik altijd zelf en dan doe ik voor Emre: een tomaatje, een wortel, wat stukjes courgette of champignon, heeeel klein beetje ui. Dit allemaal kort koken en door de blender. Soms doe ik dan nog wat stukjes gekookte ham of een klein beetje gebakken gehakt doorheen. Heel klein beetje basilicum erdoor. sMacaroni of andere pasta er doorheen snijden en die kleine smult ervan.

groetjes
Mie

Terug
Bovenaan