paté

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 8 wk zwanger van de tweede en ik heb vanmiddag twee boterhammen met pate op. Stom achteraf, maar het is helaas gebeurd, kan dit veel kwaad denken jullie?????

mama van thomas 29-2-2004 en ukkepuk 8 wk en 2dgn

Hi, je mag voor zover ik weet wel een boterham per dag hebben met paté. niet meer dan dat, maar ik denk niet echt dat je schade aan hebt gericht ofzo. Voor hetzelfde geld wist je niet eens dat je zwanger was, en dan eet je het toch ook?! Ik drink bijvoorbeeld ook wel eens een flesje oud bruin, en dat terwijl iedereen zegt dat je geen alcohol mag hebben. Mijn verloskundige zei tegen mij, dat een enkel glaasje af en toe echt helemaal geen kwaad kan, maar ze adviseren om het niet te doen. Bovendien aten ze vroeger ook dingen die niet mochten, zoals haring en dergelijke, kinderen zijn uiteindelijk allemaal groot geworden. Voel je vooral niet schuldig, daar is het leven te kort voor. Succes X

hey zwngere dame,

als je het nu niet meer elke keer pakt kan het geen kwaad hoor.
heel veel succes met je zwangerschap kussssssssssss

Welnee, weet je trouwens dat ze bij de AH lekkere vegetarische kruidenpate hebben? In de vorm van een worstje en ligt bij de vleeswaren. Maakt niet uit hoeveel je ervan eet!

Groetjes Hanke

Hoi Kiekje,

Ik wil je er even op wijzen dat Haring juist heel erg goed is om te eten tijdens je zwangerschap. helemaal   in de laatste 3 maandne.

SUs Hopa, naar de visboer en een lekkere Haring met uitjes halen en oppeuzelen maar.

Liefs Aicha.

De enige vette hap die goed is

En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring,makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist  aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door.

Kijk anders even op:

http://www.predictor.nl/content.asp?page=315

Hi Aicha, niet dat ik je niet geloof hoor, maar mijn verloskundige heeft mij vertelt dat je geen rauwe vis mag hebben als je zwanger bent. Vanwege de eventuele bacterieen die er in kunnen zitten. Nu is het wel zo dat haring meestal vers is, maar kan toch zijn dat er zich al heel veel bacterieen zich hebben verspreidt. Dat is wat ik ervan heb gehoord  Ik weet het ook allemaal niet meer. Ik vind haring echt super lekker, maar durf het gewoon niet. X

Hee allemaal,

Ik heb gisteren aan de VK gevraagd of ik haring mag hebben, en zij zei dat je rauwe vis gewoon mag hebben, omdat daar niet die enge bacterie in zit die in rauw vlees zit. Ik heb dus vandaag JOEPIE gelijk 2 harinkies gehaald, jammie jammie. En verder ben ik het ermee eens dat je je ook niet overal al te druk over moet maken, want volgens mij vergal je dan ook het plezier in je zwangerschap. Dan mag je niks.

Groetjes

Terug
Bovenaan