Patisserie boter: paniek

<p>Dag allemaal </p><p>ik heb een beetje een stressmomentje... ik ben nu bijna 15 weken zwanger. Mijn vriend maakte net (super lief) een kersttaart voor me. Aangezien alles van de bakker met rauw ei was, kochten we gepasteuriseerde eitjes en ging ie ermee aan de slag. </p><p>Het resultaat mag er ook zijn, super lekker! Maar pas achteraf vroeg ik me af of de patisserie boter van solo wel verhit was aangezien deze koud en niet verhit gebruikt wordt in de boter crème... nu staat er natuurlijk niets op de verpakking. Enkel dat de boter gemaakt werd met melkpoeder. Is dat altijd veilig? Of heb ik nu een risico genomen? Ik zit er heel erg mee in mijn maag en vind op de website van Solo ook nergens wat terug. <br /><br /></p><p>kunnen jullie me helpen? Is dit ok? <br /><br /></p><p>Dank alvast! <br /><br /></p><p>groetjes </p>

Als er rauwe melk in zou zitten, moet dat vermeld staan op de verpakking, dus als het er niet staat, no worries. En anders ook niet te druk maken, de kans dat je iets op loopt is heel klein, gewoon voorzichtig doen, maar niet té veel zorgen maken. Stress tijdens de zwangerschap is ook gevaarlijk.

Bedankt, gebruiker. Er staat inderdaad niets op over rauwe melk. Enkel plantaardige oliën en melkpoeder (droge melkbestandsdelen). Lijkt me dus wel ok als ik er rustig over nadenk? 

dank je wel voor je reactie! 

Relax... je kan echt wel iets hebben hoor, mocht het een 'verboden' product zijn.
Tijdens mijj beide zwangerschappen heb ik soms gewoon 1 nipje wijn op, of 1 hapje tiramisu of een klein hapje biefstuk. Heb 2 kerngezonde dochters. Je hoeft niet alles tot op de kruimel te vermijden en alle verpakkingen uit te pluizen.. ik was hier nogal relaxed in en rauw ei ook gewoon wel gegeten trouwens.

Terug
Bovenaan