@ Patries81

A

Anoniem

Guest
He Patries,

Ik vroeg me even af hoe het met jou en Celeno gaat? Heeft Celeno nog last van zijn vroeggeboorte, of gaat het heel goed? En met jou, heb je die eerste heftige periode al een beetje achter je kunnen laten?

Hier gaat het lekker. Ik geniet heel erg van Fenna. Helaas gaat het met haar motoriek niet zo goed. We blijven in onzekerheid zitten vanwege haar hersenbeschadiging. Maarja, dat moeten we gewoon afwachten.

Groetjes

Heey meid

Wat is dat toch vervelend die onzekerheid voor jullie en dat duurt ook nog wel even helaas.
Hopelijk is gewoon alles goed met Fenna.
Loopt ze qua motoriek veel achter?

Met Celeno gaat het erg goed, morgen gaan we weer naar het CB.
Qua groei heeft hij alles ingehaald en hoeven die 6 weken niet meer berekend te worden.
En qua ontwikkeling, merk ik ook niet dat hij erg achterloopt.
Hij kan steeds nieuwe dingen zoals nu dingen vasthouden en schaterlachen!
Erg leuk!
Alleen heeft hij erg lang erge last gehad van krampjes, maar dat is nu bijna weg gelukkig.

En binnenkort hebben we ook weer een afspraak bij het ziekenhuis voor controle.

Tja... is toch een enorm heftig begin geweest, maar ben erg blij dat het allemaal zo goed gaat.

xx

Wat fijn dat het allemaal goed gaat joh. Dat van die darmkrampjes herken ik wel hoor. Ze zeggen dat prematuurtjes daar meer last van hebben.

Bij Fenna moet ik de 2 maanden dat ze te vroeg is,  er nog wel aftrekken, maar dan loopt ze ook prima mee, qua ontwikkeling ( lachje, geluidjes, oogcontact en gewicht ).
Maar haar motoriek is echt zorgelijk. Ze vertoont spasticiteit in zowel haar armen als haar benen. Het kan nog wat bijtrekken maar ze houdt er zeker wat van over. Ik kan alleen maar afwachten en hopen dat het niet zo ernstig zal zijn, dat ze zich nooit zelfstandig zou kunnen redden. Gelukkig heb ik wel het idee dat het verstandelijk en sociaal wel goed zit met haar.

Trouwens heeft Celeno ook last gehad van overstrekken? Wij hebben nu een hangmatje voor Fenna. Gaaf ding, en ze kan er niet in strekken, ideaal.

Ja dat overstrekken deed hij inderdaad ook en wij hebben ook een hangmatje!
Alleen wordt hij al erg zwaar, omdat het in de box hangt en dan ligt hij op de grond hahahaha
En hij is nog te klein om de box naar beneden te doen.

Wat vervelend van Fenna haar motoriek, hoop dat het allemaal meevalt.
Maar ja.. je weet het nooit met kinderen...
Je weet nooit hoe ze zich ontwikkelen.

Nou ik ga even een fles geven, want het mannetje is het er niet mee eens.

xx

ik las uit belangstelling jullie verhaal, en ik wil me er niet mee bemoeien maar wel even een hart onder de riem steken.
ik ken iemand die met 28 weken is bevallen
het kind heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen.
de dokters zeiden dat hij achterlijk zou worden, en nooit helemaal goed zou kunnen functioneren.
nu is hij bijna 10 en haalt alleen maar A's op school, en is erg intelligent!
het enige wat hij eraan overgehouden heeft, is een bril......
dat kan dus ook.
en veel sterkte, vreselijk al die onzekerheden!

Heey leuk dat je ook even reageerd!
Ik ken inderdaad ook wel een paar te vroeg geboren kindjes en na een tijdje is er meestal niet zoveel meer van te merken gelukkig.

Gister naar het ziekenhuis weer geweest en we gaan nu toch ook beginnen met fysiotherapie, niet dat het niet goed gaat, maar hij heeft toch nog een voorkeurshouding en ligt nog veel op zijn rug.
Hij moet eigenlijk nu veel op zijn buik gaan spelen.
En ja... oh wat vinden de meeste kindjes dat leuk

xx

Terug
Bovenaan