Patroon

Dag dames,

Ik hoop dart iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar een patroon om een hemeltje te maken. Helaas kan ik niets vinden op internet. Kan iemand mij misschien helpen???

ALvast bedankt.
Groet,

Vicky
 
In het baby- en kinderkamerboek van 'Kinderen' staan wel voorbeelden en werkbeschrijvingen van hemeltjes. En ik meen dat er ook hemeltjes hebben gestaan in de Knippie Baby. Oudere exemplaren daarvan kan je meestal wel terugvinden in de (grotere) bibliotheek.
Succes
 
Ik maak geen hemeltje maar gebruik een leuke klamboe als hemeltje. Die heb je tegenwoordig in allemaal leuke kleuren en met leuke versieringen. en het is een stuk hygienischer dan een hemeltje.
 
Hallo,

Ik heb ook een klamboe gebruikt als hemeltje bij mijn zoontje. De kraamhulp wees mij toen echter op de verschillende zaken die de kans op wiegedood verhoogden, waaronder een hemel/klamboe in verband met de verminderde luchtcirculatie onder een hemeltje. Ik schoof hierop de klamboe helemaal naar het hoofdeinde van het bed terug, om de circulatie te bevorderen. Toen mijn zoon echter verkouden werd, legde ik een doorgesneden ui aan het hoofdeind van het bed (grootmoeders tip die niet werkte). Ik heb werkelijk nog dagenlang de uiengeur geroken onder de klamboe. Bleek dat de luchtcirculatie inderdaad een stuk minder was met een hemel/klamboe bij het ledikantje. Het staat echter wel veel liever/zachter/leuker een hemeltje bij een wiegje of ledikant...
 
een hemeltje maken iis niet moeilijk.
Als je ze bekijkt in de winkel zal je zien dat het 2 rechte lappen stof zijn.
Ze zijn aan elkaar genaaid en aan de bovenkant ongeveer 20 cm open gehouden.
Aan de bovenrand maak je en tunnel wel of niet met eenschulprand
en langs de randen zet jee een schulprand of een biesje eventueel kan je de randen rond knippen aan de voorkant.
Tis heeeeeel eenvoudig
 
Terug
Bovenaan