Paturain?? Mag je dat eten?

Gisteren op visite geweest en natuurlijk stonden alle verboden dingen op tafel. Maar wat ik me nu afvraag: Mag ik wel paturain eten of niet? En hoe zit het met alle andere kruidenkazen? Weet iemand hier het antwoord op?

Ja kruidenkazen mag je gewoon eten hoor. Alleen rauw melkse kaas niet.
Even goed lezen op het etiket want dat staat er altijd op vermeld.

Eetsmakelijk dus!

brie van bv president mag je ook gewoon hebben alleen Camembert weer niet.
Eigenlijk alles waar "au lait cru" op staat mag je NIET hebben dat houd in Rauwe melk.

Hi
Rauwe melk is inderdaad onbehandelde melk, dus niet gegepasteuriseerd of gesteriliseerd is. Dit staat altijd wel duidelijk op de verpakking, vaak ook in het frans, au lait cru.
geniet van de kruidenkaasjes

Oh ja.. ik ben echt verslaafd aan een aantal dingen..
En sommige dingen mogen wel en andere weer niet. Weet iemand merken die wel mogen van de volgende dingen:

- feta :)
- mozzarella
- gerookte zalm (mag dit helemaal niet of zijn er wel soorten die kunnen? dit mis ik het meest namenlijk)
- andere soorten vis, wie eet er wat?

Groetjes

quote: plukdedagmama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-02-2008 12:44:26'));

Oh ja.. ik ben echt verslaafd aan een aantal dingen..
En sommige dingen mogen wel en andere weer niet. Weet iemand merken die wel mogen van de volgende dingen:

- feta :)
- mozzarella
- gerookte zalm (mag dit helemaal niet of zijn er wel soorten die kunnen? dit mis ik het meest namenlijk)
- andere soorten vis, wie eet er wat?

Groetjes

feta en mozzarella mag gewoon. Is niet van rauwe melk en dus oké. Zelfs de meeste schimmelkazen zijn oké. Gewoon goed in de gaten houden dat er GEEN au lait cru op staat.

Gerookte vis is inderdaad wat tricky (ontdekte ik ook pas een paar dagen geleden.). Morgen eten we wel gewoon zalmfilet,  want die is in dit geval niet gerookt.
Tonijn uit blik moet je ook mee oppassen vanwege de mogelijke grote hoeveelheid kwik. Hebben we overigens gisteren nog gegeten. Alles met mate en dan zal het wel goed zijn.

Verder heb ik me voorgenomen om het mezelf niet al te moeilijk te maken. Ik drink geen druppel alcohol, rook niet en eet geen rauw vlees en voor de rest blijf ik lekker van het leven genieten.
Groetjes!

he hallo allemaal,

Heel veel mensen zeggen ook dat je geen brie mag maar dan gaat het ook weer om brie van rauwe melk nou als je die zoekt dan moet je heeeeel goed zoeken. De meeste brietjes in ons land zijn veilig te eten die van de apie heijn sowiezo. Maar het moet op de verpakking staan wat voor melk er gebruikt is. ook brie op de markt is vaak goed en je kunt het altijd even vragen. Als je nou op een marktje in France bent dan loop je wel een risico want waarschijnlijk is die wel van rauwe melk. Verder uitkijken met rauw vlees maar volgens mij was die wel bekend. Gister ging er weer een carpaccio aan mijn neus voorbij, moeilijk moeilijk.

Nou en die zalm moest ik even denken aan een vriendin van mij moet je je voorstellen. Toen ik zwanger was van de eerste 2005/2006 toen was dat niet zo spannend met die zalm dat is echt van de laatste tijd na nieuw onderzoek. Mijn vriendin was pril zwanger van de 2de en zat met ons (vriendinnen) onder elkaar lekker te tafelen. Zij lekker aan de rauwe zalm. Tot een andere vriendin zegt met haar dikke zwangere buik, oh wat ziet het er lekker uit maar ja na al die nieuwe onderzoeken toch maar niet bestelt. Ik vond wel dat ze erg rood werd en nogal geschrokken maar toch proberen quasi nonchalant  te vragen wat het onderzoek precies inhield. Paar weken later viel bij mij het kwartje.

Nou eet smakelijk allemaal, hebben jullie ook de hele dag trek en dan vooral in zoete dingen, wordt er gek van en wil niet weer 25 kilo aankomen. Wie tips heeft, ik hoor het graag.

groetjes
apie

Terug
Bovenaan