@Pauline

Vandaag op Nederland 1 om half 8 was een of ander ziekenhuis programma, en daar volgden ze een stel dat net zoals jullie Rebecca een canulle had. Ik zag hoe ze het verschoonden, leeg zogen, er helemaal uit halen, en dan binnen zoveel seconde weer een nieuwe terugplaatsen.
Ik had al onnoemelijk veel respect voor jullie, maar na het zien van dit programma nog meer. Kwam er wat te laat in, dus weet niet precies hoe dit was gekomen bij dit jongetje. Met net zoals jullie Rebecca ook niet genoeg voeding, dus ook een deel via de sonde (alhoewel jullie daar nu vanaf zijn).
Dus echt na dit programma onnoemelijk veel respect voor jullie.

Margreet

Hoi Margreet,

Nou ik las berichtje, bas was net naar boven, ff naar beneden geroepen, en we ff gezocht maar nog niet via uitzending germist te kijken, alleen die van vorige week, wil nu erg graag kijken. Dus morgen zoeken.

ja wat je beschrijft klinkt ons als dagelijkse kost in de oren, behalve die wissel die is 1x in de 4 weken, Bas binnenkort nog met begegeleiding, daarna moeten we het helemaal zelf doen (nu al knikkende knieen, je hebt gezien waarom). En de verpleegkundige zegt dat wij ijzersterk reageren, nou haar elke keer verteld dat ik met knikkende knieen sta, zij zegt das goed, want dan ben je alert, dan doe je het ook goed!!!!
Nou ik kan niet wachten tot die verlossende woorden we gaan afdoppen, en zo snel mogelijk erna die canule eruit!!!

Ja we hebben het vnl over alle verpleegkundige handelingen gaan er niet te diep over op in, maar ja het is niet iets wat gemakkelik is, maar ja het is je kind, en anders kunnen ze niet thuis zijn.
En ja die handelingen zijn niet de minste zoals je nu zelf hebt kunnen zien. Zodoende ben ik af en toe zo verschikkelijk boos op de klok, dat er niet meer uren in een dag zitten, veel van die dingen moeten we doen als ze wakker is, en zijn erg vermoeiend, duys onze leuke tijd wordt af en toe erg klein. Dat is op zommige dagen frusterend maar op sommige dagen gaat het zo snel en heb je alle tijd voor lol.

Wij hebben in de periode vanaf te horen gekregen canule tot ruim na plaatsing alles op i-net afgezocht bijna geen gegevens behalve canule.nl en canule kinderen op hyves.
Wij zijn van plan om een paar filmpjes te gaan maken over de dagelijkse verzorging en die ook op youtube te zetten, voor evt andere ouders!
Want behalve 1 site en een boek met plaatjes die erg gedateerd is, is het toch prettig om anderen te zien die zoiets ook hebben.
Zodra we dat doen zal ik ook linkjes geven via de hyves site, en via deze, wel met mededeling dat het niet prettig is om te zien. maar dat wij het juist niet onder stoelen of banken willen zetten.
Wij zijn zelfs van plan om volgende week woensdag te gaan zwemmen, in een goede ondersteunende band voor Rebecca. want ze is water gek, ze vind het geweldig!!!
Ja we willen proberen zoveel normale dingen te doen, al moeten we af en toe meer dingen doornemen en voorzijn. Jammer genoeg is zand, dus strand verboden voor haar, en dan woon je ong 600m van het strand vandaan, hemelsbreed, nou ja in de wagen mag het zonder wind.

Ik weet niet wat voor een kindje je hebt gezien, maar moet zeggen via iedereen, doktoren verpleegkundigen ed, krijgen we te horen dat we een ideaal canule kindje hebben, tussen de 20 en 30 uitzuigen per dag, 's nachts eigenlijk niet, en 's nachts bijna geen alarmen die afgaan (op 1x na altijd alleen storing geweest). En mevrouw slaapt van ong 20.30 tot 08.00 dus we hebben echt mazzel. En dan zuigen we rond 0.00 nog 1x uit uit voorzorg, wordt ze gelukkig niet wakker van.

Maar jij hebt nu gezien wat wij alemaal moeten doen, deels vind het prettig dat sommige mensen dat zien, maar ik wil juist niet door zo'n programma een aandachtspunt worden, ja ze heeft het, maar ja ze heeft het tijdelikjk, er zijn genoeg kinderen die het bijna hun hele leven zullen houden. en wij proberen zo gewoon mogelijk ermee om te gaan, het hoort gewoon bij haar op dit moment!!!!!!!! Want ik heb al last van die paar x een opmerking met boodschappen doen gehad die me veel pijn deden. En die er nu voor zorgen dat ik alleen nog maar op voor mij veilige plekken durf te komen, of als ik samen met Bas ben. Want ben te bang dat ik volgende keer volledig uit mn stekker ga!!

Opmerkingen? Wat wordt er dan in de vredesnaam gezegd??
Heb ook even gezocht op uitzending gemist, maar kan het zo ook niet vinden. Maar weet ook echt niet hoe het heet.
Dit was echt nog een klein baby-tje. En wat ik zag moest de vader de canule dus eruit halen, stond iemand naast te tellen, en zo snel mogelijk weer een nieuwe erin. Dat was zeker geen prettig gezicht.
Hoop dat het nog terug te vinden is!!

Ik heb de aflevering niet gezien, maar als ik dit al zo lees, dan groeit mij bewondering en respect nog veeeeel meer, dan dat ik al had voor jullie!!!! Ik vind het zoooo ontzettend knap van jullie!!!

En wat voor opmerkingen maken mensen dan in vredesnaam??? Jammer dat je nu alleen nog maar op veilige plekken durft te komen of samen met Bas, ik zou zeggen niks van aantrekken meid en anders knap maar een keertje flink uit je vel en laat die mensen het maar weten, die opmerkingen durven te maken!!!!

Ik heb het al eens eerder gezien, en mijn hart brak toen al. Ik had zoveel respect voor die ouders, en ook voor jou Pauline! Ik vind het zo ongelofelijk knap!!!
je hebt al eens eerder wat geschreven over die opmerkingen. Dat zal je heel veel verdriet doen. Ik snap die mensen ook niet.
Meid, jullie doen het gewoon helemaal SUPER!!

Paulina,

ik vond deze aflevering (was niet die van gister)
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=6048119&md5=d83e3bc38627adc884d68ff11a5bf206

dit is um!!
ik had zelf het begin gemist, dus wist niet precies waardoor dat jongetje een canule had, maar lees nu dat dat komt omdat hij een gezwel in z'n keel had.
dit is de link. als het niet werkt moet je me via hyves maar even mailen. zal ik kijken of ik het anders naar jullie door kan zappen.

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10150242&md5=77ffe6bdaff11bcba5e911e792a13ee4

De afleveringen van gisteravond waren alweer een herhaling, dus daarom niet te vinden bij uitzendig gemist.

Hoop dat het werk.

Liefs,
Margreet

wouww pauline heb de serie gezien en echt respect!!!!!

dat arme mannetje huilde bij het uitzuigen(?) mijn hart breekt dan en het idee dat je dat bij je eigen kindje moet doen heftig!!!

echt respect voor jullie!!!!

liefs danielle

Terug
Bovenaan