pauzehapjes

Hoi



Wat geven jullie de kinderen mee naar school?



Ik geef dus 4 van de 5 dagen fruit mee en dag 5 krijgen ze een schoolkoekje mee.

Mijn middelste vind dit geen probleem,maar die is dan ook gek op fruit.

Maar de oudste begint steeds meer te mopperen/Iedereen bij hem in de klas krijgt altijd (behalve op de fruitdag) koek mee.

Hij wil dat ook .En ik dus niet!

Hebben jullie tips?



Oh ja,mijn twee jongens zijn nu 5 en 8 jaar.



Groetjes Jessica
 
Lekker laten mopperen zou ik zeggen!
Ook al leg je het hem uit dat fruit gezonder is dan koek en dat je van veel koek dik kunt worden, het zal hem een worst wezen want hij wil die koek natuurlijk!
Gewoon volhouden!
Ik zou je echt geen andere tip kunnen geven!
 
Gewoon laten mopperen, je kunt misschien wel vragen welk fruit hij/zij het lekkerst vindt. Dit werkt bij ons goed. Verandering van smaak doet eten en zo komen ze er ook achter dat een kiwi b.v. niet altijd handig is om mee te nemen of een sinaasappel. Ik heb 4 kids en de oudste (12 jaar) die niet graag fruit lust, gaat er nog steeds mee accoord.
 
tja ik heb met de vorige school van mijn oudste juist hele drama's gehad, omdat ik vond dat ik behalve een stuk fruit ook wel iets van ontbijtkoek mij wilde geven. Maar ja dat viel onder koek en dat mocht niet. Mijn meiden sporten behoorlijk veel, en hebben in de pauze gewoon iets extra's nodig.

Ik ben dus niet tegen fruit mee geven, maar soms hebben kinderen net iets meer nodig. En dan vind ik ontbijkoek helemaal niet verkeerd.

Miep

 
Hallo,

Ik geef mijn kids een stuk fruit voor de ene pauze en een koek voor de andere pauze mee. Zo kunnen ze zelf bepalen wat ze in welke pauze willen opeten. Elke dag is het fruit op en meestal ook de koek. Maar die laten ze af en toe liggen.

Groetjes Veerle
 
Mijn kinderen (4 en 6) krijgen alleen nog maar brood mee naar school en een enkel keertje ontbijtkoek. Fruit kwam elke keer weer bijna volledig mee terug naar huis. De meeste soorten koek mogen bij ons niet van de school uit. Nou hoeft dat van mezelf ook niet zo nodig. Dat brood gaat erg goed. (Mijn vriend gaf ze een keer cruesli mee, ik kan me niet voorstellen dat de juf daar blij van werd, maar we hebben geen commentaar gekregen.)
 
Terug
Bovenaan