Pavlik Bandage Tips?

Hoi,

Mijn dochter krijgt dinsdag een Pavlik Bandage. Hebben jullie nog tips over hoe hiermee om te gaan en hoe je je kindje een beetje vermaakt nu kruipen enzo niet meer kan? Of andere nuttige tips?

Bedankt ?
 
Dat is een spreidbroekje toch? Ik ken 2 kindjes die m echt al heel snel hadden (voor ze konden kruipen). Hoe oud is jouw kindje?
 
Mijn meisje is nu 6 maanden. Het is die spreidbroek maar dan met die banden dus die wat heftigere…
Ze moet totaal iets van een jaar een spreidbroekje in verschillende vormen dus we zijn nog wel even onderweg in dit traject ?
Dus alle tips zijn welkom!
 
Mijn oudste kreeg met 7 maanden een spreidbroek, aan het begin vee frustratie dat zij dingen even niet meer kon. Later heeft ze zich zo getraind dat ze ermee kon tijgeren omrollen etc. Zij heeft hem 12 weken gehad.

De jongste heeft wel de pavlik gehad zij kreeg deze met 3,5 maand. Zij had geen last van de frustratie maar ging hier ook mee omrollen. Zij heeft hem maar 6 weken gehad.

Het ziet er heel zielig uit, ik vond het ook lastig in het begin. Maar je kindje heeft er weinig hinder van. De spieren moeten iets sterker zijn voor ze wat kunnen maar dat gaan ze echt allemaal leren en ontwikkelen.

Succes?
 
Thanks! Dat klinkt bemoedigend! Mijn meisje is zo dol op omrollen en staan (met ondersteuning) en continu bewegen dat ik er echt even tegenop zie. Hopelijk mag ze snel naar een normale spreidbroek maar als ik de arts zo hoorde zal die Pavlik wel even blijven…
 
Onze dochter moest met bijna 7 maand (begin mei) een pavlik. In overleg met het hulpmiddelen centrum gelijk gegaan voor de spreider omdat die er vriendelijker uit ,ziet en ze hem alleen snachts draagt
Ik moet eerlijk zeggen ik vind het vreselijk. Het is elke dag een gevecht. Onze dochter is een zij slaper en dat kan nu dus niet. Ik sta gemiddeld 20x per nacht bij haar bed omdat ze dus niet diep in slaap komt.
Ik sla dus regelmatig een nachtje over zodat we beiden. Ik kunnen slapeb. Gelukkig is haar afwijking echt minimaal. En hopelijk duurt de tijd dat ze hem nodig heeft niet lang .
Juist vanwege de ontwikkeling draag E hem niet overdag
Dit alles hebben we afgestemd met het orthopedisch hulpmiddelen centrum aangezien de arts niks heeft gezegd en nauwelijks ervaring had met baby's.
 
Mijn dochter is ook een zij slaper dus ik houd mn hart nog vast voor de nachten. Bij ons is de afwijking wel fors dus moet ze 23 uur per dag hem om ?
 
Terug
Bovenaan