PCO - anderen met ervaring?

Hallo daar,

Ik schreef af en toe op het oude forum, maar werd een beetje mismoedig van mijn eindeloos lange cyclus. Ik dacht steeds dat het aan langdurig pilgebruik lag en het wel over zou gaan, maar nu blijk ik dus PCO te hebben. :(

Ik ben nu al meer dan drie maanden niet ongesteld geweest! Zijn er andere meiden die het ook hebben? Ik krijg steeds kramp, alsof ik ongesteld moet worden, maar dan komt het niet. En een paar dagen geleden was er een klein beetje roze, alleen bij het afvegen. Ik weet nu niet meer wat erbij hoort en waar ik me zorgen om moet maken...

hoi hoi

ben je onder behandeling van een gyn??
als je zwanger wilt worden met pco heb je er vaak hulp bij nodig.
ik zou een afspraak maken emt je gyn. om je cyclus weer op de rails te gaan krijgen.

ook regelmatig bloeden(eventueel opweeken) is goed, als je te lang niet gaat bloene en dan heb ik het over maanden is het niet goed want vaak bouwt je baarmoederslijm zich wel op.
ook ik herken idd de krampen maar dat er niks komt
ik dacht wle eens ben gewoon ongi maar dan zonder bloed, heel vreemd idd.

het goede nieuws is dat je echt WEL zwanger kunt raken, ik heb nu een zoontje van 2 jaar. en een miskraam gehad na een spontane zwangerschap 6 maanden geleden.

ik wens je veel succes en vraag altijd duidelijkheid aan je gyn.

groetjes moekje

Hoi Moekje,

Bedankt voor je antwoord! Ik ben nog niet onder behandeling - we kunnen pas doorverwezen worden naar de vruchtbaarheidskliniek als mijn man zijn zaadonderzoek heeft gedaan... Dat potje staat nu al een maand ofzo op het nachtkastje. Ik wil er ook niet over zeuren want ik denk niet dat dat hem in de "stemming" brengt om er wat aan te doen.

Maar ik hoop inderdaad, als we uiteindelijk dan doorverwezen worden, dat ik clomid voorgeschreven krijg of iets. Fijn te horen dat jij toch spontaan zwanger bent geworden! Was je zoontje ook spontaan of met hulp?

Het lijkt inderdaad net alsof je ongesteld bent maar zonder het bloed, dat is precies hoe het voelt. Gek. Net alsof je lichaam het idee heeft dat er iets moet gebeuren maar niet meer precies weet welke knopjes er in gedrukt moeten worden voor het goede resultaat.

xx
a

hoi hoi

mijn zoontje hebben we 3 jaar over gedaan en is met behulp van hormonen(puregon en pregnyl)
er gekomen .
de zwangerschap/miskraam erna was een spontane zwangerschap .
5 maanden erna ben ik gecureteerd en nu zit ik weer in mijn eerst ECHTE cyclus ook met hormonen , nog 5 dagen tot mijn NOD.

ik hoop dat je man zich er overheen kan zetten ookal is het niet niks maar altijd voor een goed doel.
heel veel succes en laat je het nog ff weten als je meer weet??

groetjes moekje

Hoi hoi.
Ik weet pas sinds een maand dat ik waarschijnlijk PCO heb.
Ik heb een dochtertje van 2 jaar en we wilde voor de tweede gaan, maar naar ruim 1 jaar en heel weinig ongesteld t ezijn geweest zijn we toch naar de gyn. gegaan. Na bloedonderzoek, een echo bleek dat ik waarschijnlijk PCO heb. De def. diagnose krijg ik in dec. als ik weer naar d egyn. moet.
Ik heb nu clomid gehad. En ik bleek 2 eitjes te hebben, dus nu maar afwachten. Mijn progesteron gehalte was goed dus er is een eisprong geweest.
Succes met alles.

Hoi Jan,

Was je wel regelmatig ongesteld voordat je zwanger werd van je eerste? Hopen dat het raak is dit keer! Ik blijf stiekem hopen dat het misschien toch vanzelf zal gaan zonder clomid, maar aangezien ik nu al meer dan drie maanden niet ongesteld ben geweest heb ik er een hard hoofd in.

Heb jij ook krampen zonder bloed?

En Moekje, voor jou dus ook een spannende tijd. Laat vooral weten of het is gelukt!

x
a

Hoi A.
Ik ben eigenlijk nooit regelmatig ong. geweest. De dokter heeft mij ooit de pil gegeven om het te reguleren.
Bij de eeerste heeft het 9 maanden geduurd voor ik zwanger werd. Ik wordt wel zelg ongesteld, maar heel onregelmatig soms w3 mnd. niet, dan weer na 1 maand. Dus ik heb zelf waarschijnlijk af en toe wel een eisprong.
Het is nu wel spannend. Ik zou oficieel morgen ongesteld moeten worden. Ik ben er zo aan gewend dat het ook nog weken kan duren, maar volgens mij wordt je na het slikken van clomid wel rond die dag ook echt ongesteld.
We hopen maar dat het raak is. Mijn lichaam laat mij weer eens van alles voelen, maar ik weet dat je lichaam je aardig voor degek weet te houden.
Jij ook succes met alles.
Groetjes.

Terug
Bovenaan