PCO Syndroom, wie nog meer ...

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Heb vorige week te horen gekregen het PCO Syndroom te hebben.

Begin dit jaar gestopt met de pil dit ivm een kinderwens.
En werd maar niet ongesteld. Vaak contact gehad met de dokter en die vertelde dan dat het komt omdat ik gestopt ben met pil etc.
Ik belde de dokter elke niet omdat ik dit jaar nog een kind wil, maar omdat het gewoon vreemd is dat je maar niet ongesteld word.
Hij heeft toen een pil voorgeschreven om de menstruatie weer in gang te brengen en ja hoor .. op 28 aug werd ik ongesteld tot 1 sept...
En daarna weer niet.. dus weer de dokter gebeld en die stelde voor een bloedonderzoek te doen en daar bleek niks uit en toen heb ik zelf een gyno gebeld en die vertelde dat ik langs mocht komen met een verwijsbrief van de dokter en die kreeg ik dan ook !
Dus had 28 november een afspraak bij de gyno, natuurlijk zenuwachtig, tis allemaal nieuw.
Wat vragen gesteld en toen inwendig onderzoek gedaan en hij zag het meteen.. het PCO Syndroom. Geen flauw idee wat het is en hij zei gewoon straks op je gemak googlen en dat heb ik dus ook gedaan.Was er best nuchter over, maar als je het leest is het niet niks!
Heeft ook nog uitstrijkje gedaan en een iets uitgebreidere bloedonderzoek dan die van de dokter. Op 12 december even bellen voor uitslag.
Voor mensen die het PCO Syndroom niet bekend voorkomt hierbij een site die het allemaal duidelijk uitlegd.

http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php

Zijn er op dit forum meerdere vrouwen die dit hebben en hoe zij het ervaren?!?

Ik hoop iets te lezen.

Alvast Bedankt

Josephine

Hoi Josephine,

Wat een akelig nieuws he?
Ik heb het deze zomer te horen gekregen, in mei gestopt met de pil en werd ook maar niet ongi.......op zich niets mis mee, tenzij je een kindje wil.............
Ik ben vrij vlot bij de gyn terecht gekomen omdat ik ook erge last van mijn buik had, was dik, deed zeer, had continu het gevoel dat ik ongi moest worden maar er kwam maar niets. Dus toen ook onderzoeken gehad en bleek ook dat ik PCOS had. Mij werd verteld dat ik eerst maar eens af moest vallen!!! Ik had een keurige BMI!!! Niets geen overgewicht. Maar omdat ik door migraine pillen het laatste jaar toch behoorlijk was aangekomen (ik was altijd mager, nu niet meer maar zeker geen overgewicht), ben ik toch een paar kilo af gevallen. Niets.
Omdat ik al bij de acupuncturiste liep voor migraine heeft zij uiteindelijk een ongi weten los te peuteren, en dus ook een eisprong! Net in de maand dat ik met clomid zou beginnen!
En rara, ik was meteen zwanger!
Helaas is dit op een miskraam uitgedraaid, en ben uiteindelijk 24 oktober gecurreteerd. Ik was zwanger van een tweeling. Veel verdriet en tranen, heel begrijpelijk lijkt mij.
Nu zijn we in afwachting van mijn tweede eisprong na die curretage, na een miskraam heb je de kans, ook/juist met PCOS dat je even een regelmatige cyclus hebt.
Dus ben ik begonnen met ovulatietesten. En vandaag krijg ik een licht streepje, nog geen eisprong maar er staat wel iets te gebeuren!

Ik hoop dat het snel raak is en dat het dan goed gaat. En dat ik helemaal geen hormonen nodig ga hebben om zwanger te worden.

Is er voor jou al een plan gemaakt? Mag je gaan beginnen met medicatie of wacht je nog eventjes af?
Lastig he? En voor mijn gevoel werd het ook ineens zo heftig allemaal. Onbezorgd zwanger worden zit er niet meer in. En na die miskraam al helemaal niet meer.

Heel veel succes met de beslissingen die je gaat nemen,
Sterkte,
Liefs Rimke

Hoi Hoi,

Ja het is best akelig nieuws...op het moment dat je het hoort ben je er niet zo van bewust. Maar het rare is gewoon dat je niet gewoon zwanger kan raken..

Maar miskraam, dat is klote nieuws! Maar slikte je  clomid pas net toen je zwanger raakte??
En ik lees inderdaad op sites over PCO Syndroom dat de kans op een meerling groot is...
Wel spannend, hoop dat je gauw weer zwanger raakt!!

Plan de campagne?! Nee... ik bel 12 december eerst voor de uitslagen en dan maar eens rond de tafel met me vriend.. althans hij wil 110% zeker een kind! Ik ook wel, maar op het moment nog niet door omstandigheden... pas als alles op orde is dan wil ik er zeker mee beginnen.

Maar heb jij ook bijwerkingen? zoals minder behoefte aan sex dan vrouwen zonder pco? De puistjes? etc etc.

Valt me trouwens dat je er heel weinig over hoort en dat er nog niet zoveel gereageert is   ?!

Nou ja jullie ook sterkte!

Josephine

Ik slikte nog geen clomid, zou er net de volgende maand mee beginnen, en toen had ik toch een eisprong gehad, en was daarvan meteen zwanger.
Ik weet niet of ik de zelfde kwaaltjes heb als andere pco-ers. Ja ik heb pukkels, maar die heb ik al sinds mijn elfde, en toen had ik wel een regelmatige cyclus. Ik weet niet of ik minder behoefte heb aan sex, weet niet wat normaal is, maar hoor mijn mannetje nooit klagen.....ook heb ik haartjes tussen mijn navel en naar beneden. Die heb ik gekregen na de zwangerschap en die komen nu nog steeds terug, schijnt ook een kwaal te zijn: overbeharing.
Verder het overgewicht..........tja, ik weeg 78 kilo bij 1.80meter. Dat is geen overgewicht.

Ik weet het allemaal niet zo goed, ik denk dat mijn pco te maken heeft met het slikken van de pil voor zoveel jaren, 15!!! De gyn zegt dat het er niets mee te maken heeft.........ik denk van wel. Ik hoop dat nu mijn cyclus in ieder geval regelmatig blijft.
Heb jij lang de pil geslikt??

Kijk, als ik mijn eisprong kan traceren, en elke maand nu braaf ongesteld wordt, is er voor mij niet echt sprake meer van pcos. Maar.......de bloeduitslagen lieten wel een verhoogd progesteron zien (volgens mij) en op de echo waren ook kralenkettingen te zien.
Maar dat is allemaal niet meer herhaald na mijn miskraam.
En die tweelingen, volgens mij heeft dat te maken met het slikken van clomid, dat je daarvan meer kans krijgt op een meerling.........

Nogmaals, ik weet het niet zo goed!

Veel succes met de uitslagen volgende week, laat je nog wat weten hoe het was??
Liefs Rimke

Zonder Clomid nog ?! Das natuurlijk super.. en een tweeling gaaf hoor!
Alleen echt klote van de miskraam, bij hoeveel weken?

Wat raar dat je moet afvallen, bij mij zei hij er niks over! Hij vroeg idd wel hoelang ik ben en hoeveel ik weeg en of ik nog aangekomen was etc.
Maar je heb inderdaad gewoon goed gewicht, vreemd!

Dus het is niet zeker dat je PCO heb ?!
Ik slikte de pil denk ik 9 a 10 jaar, maar weet het niet meer 100% !
Maar ik geloof niet dat mensen daardoor PCO kunnen krijgen.
Weet uberhaupt niet hoe mensen eraan komen ...

Ja ik laat zeker weten hoe het was!

Groetjes Josephine

Terug
Bovenaan