PCO Syndroom..wie nog meer ?!

Hoi Dames,

Heb vorige week te horen gekregen het PCO Syndroom te hebben.

Begin dit jaar gestopt met de pil dit ivm een kinderwens.
En werd maar niet ongesteld. Vaak contact gehad met de dokter en die vertelde dan dat het komt omdat ik gestopt ben met pil etc.
Ik belde de dokter elke niet omdat ik dit jaar nog een kind wil, maar omdat het gewoon vreemd is dat je maar niet ongesteld word.
Hij heeft toen een pil voorgeschreven om de menstruatie weer in gang te brengen en ja hoor .. op 28 aug werd ik ongesteld tot 1 sept...
En daarna weer niet.. dus weer de dokter gebeld en die stelde voor een bloedonderzoek te doen en daar bleek niks uit en toen heb ik zelf een gyno gebeld en die vertelde dat ik langs mocht komen met een verwijsbrief van de dokter en die kreeg ik dan ook !
Dus had 28 november een afspraak bij de gyno, natuurlijk zenuwachtig, tis allemaal nieuw.
Wat vragen gesteld en toen inwendig onderzoek gedaan en hij zag het meteen.. het PCO Syndroom. Geen flauw idee wat het is en hij zei gewoon straks op je gemak googlen en dat heb ik dus ook gedaan.Was er best nuchter over, maar als je het leest is het niet niks!
Heeft ook nog uitstrijkje gedaan en een iets uitgebreidere bloedonderzoek dan die van de dokter. Op 12 december even bellen voor uitslag.
Voor mensen die het PCO Syndroom niet bekend voorkomt hierbij een site die het allemaal duidelijk uitlegd.

http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php

Zijn er op dit forum meerdere vrouwen die dit hebben en hoe zij het ervaren?!?

Ik hoop iets te lezen.

Alvast Bedankt

Josephine

Hey Josephine,

Ik an helaas met je mee praten ik heb ook het pco sydroom en werd maar niet ongesteld dus ben ik ook door gestuurd geweest naar de gyn.

Hellaas ben ik nu bezig met hormoonpillen die maar niet willen aanslaan. Clomid.

Ik hoop niet dat je hetzelfde traject in hoeft.

Groetjes en sterkte

Nicole

Hoi Josephine,

Was vast voor jou ook ff schrikken dat je pco hebt. Ik heb het begin dit jaar te horen gehad. Wij waren ook bezig met kinderen proberen te krijgen en ik werd na het stoppen van de pil maar niet ongesteld. Dus dan denk je gelijk, zo dat gaat makkelijk, ik ben erg vruchtbaar. Maar helaas. Alle testen bleven negatief. Dus toch maar even langs de huisarts en die verwees ons na 2 maanden afwachten toch maar door naar het ziekenhuis.En daar was het na een echo en bloed prikken zo duidelijk. Je hebt Pco. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb er ook alles over opgezocht. Medicijnen om mijn cyclus te regelen hebben bij ons niet zo veel zin, want ze kwamen er toen ook achter dat het zaad van mijn man zeer slecht was.
Wij zijn inmiddels al wat verder en heb ik vorige week mijn eerste icsi behandeling gehad. Nu maar wachten op een positieve test. Nog maar 7 dagen wachten. duurt erg lang.Ik hoop dat ze bij jou je cyclus weer op gang kunnen krijgen. Maar ze kunnen tegenwoordig heel veel in de ziekenhuizen. Dus zet hem op.

Groetjes Heidi

Hoi Josephine,

Hier nog een echte PCO-er. 't Is lastig, 't is vervelend, maar 't is niet onoverkomelijk! Alleen het zwanger worden gaat niet spontaan. Je zult er een hoop medicatie (al dan noet hormonaal) voor moeten gebruiken, maar je KUNT zwanger worden, Uiteindelijk wordt 98% van de vrouwen met PCO zwanger! Probeer het positief te zien, door het ontbreken van een menstruatie wist je iig snel dat er iets aan de hand was, het bespaart je ene jaar lang proberen zonder resultaat! Ik heb zelf voor mijn eerste zwangerschap Clomid gebruikt, dat is een 'anti-hormoon', een preparaat dat je eigen hormonen een zetje geeft. Als dat niet werkt kun je altijd nog hormonen prikken (dat heb ik deze keer gedaan, en 't was gelijk de eerste IUI raak!).
Heel veel succes!

Hoi,
Bij mij is in de zomer van 2005 PCO vastgesteld. En ook bij mij sloeg de clomid niet aan. Daarna ben ik gestort met het spuiten van puregon en ook die sloegen bij mij niet aan. Uiteindelijk ben ik in januari 2006 geoperereerd en onze zoon is gisteren één jaar geworden. Ik was na die operatie na 2 maanden zwanger (eind maart 2006). Nu zijn we gestopt met de pil voor de tweede, maar hoe het verder gaat weten we niet, dus maar afwachtten. Schrik niet als de clomid niet aanslaat. Er zijn nog genoeg mogelijkheden.

HOpelijk een vruchtbaar 2008.
Groetjes,
Randa

Hoi hoi,
Nog een pco-tje hier.Althans, een ex-pco-er.
Ik ben 28, nu zwanger van dochtertje nummer 3, 31 wkn.Toen ik op m'n 20e stopte met de pil gebeurde er ook niets.Een paar maanden afwachten, maar werd niet ongesteld.
Moest temperaturen van huisarts, maar geen verhoging te zien, dus geen eisprong.
Na een half jaar doorverwezen naar gyn.Kreeg medicijnen (Duphaston) om eerst ongesteld te worden en vervolgens een eisprong stimulerend medicijn (Clomid) dat ik moest slikken vanaf dag 5 tot en met 9.En ja hoor, weliswaar niet zoals een 'gemiddelde vrouw' rond dag 14, maar rond de 20e dag kreeg ik een eisprong.De 1e maand werd ik niet zwanger, dus de 2e maand iets meer Clomid, uiteindelijk de 3e maand, hoogste dosis Clomid (gyn zei net als het deze maand weer niet zou lukken we over moesten gaan op de volgende stap:hormooninjecties direct in de bil) werd ik zwanger.Helaas na 8 weken draaide het uit op een miskraam, na 1 'stopmaand'   gingen we weer verder met de hoogste dosering en was ik bij de 2e maand/poging weer zwanger.En daar heb ik een prachtige dochter van nu bijna 6 aan overgehouden!
Wel bedacht dat ik dat ik niet meer aan de pil zou gaan ivm een volgende kinderwens...En die was er na 1,5 jaar...Binnen 4 weken zwanger en ook het kleintje wat momenteel in m'n buik zit was er binnen 1 maand.
Het is een raar fenomeen, pco...Ik was toen 21 jaar, je denkt dat het vast snel raak zou kunnen zijn...mijn gyn zei dat 5 jaar pilgebruik flink veel  in de war kan brengen...
Sterkte, enne...als je hierna nog een keer zwanger wilt worden, ik raad je de pil tussen de zwangerschappen af.Geef je lichaam zelf de tijd om weer een ritme, dus een maandelijkse eisprong te creeren.
Succes!
Groetjes Roos.

Hoi! Ik kan oook bij jullie in de rij aansluiten. het begon met mijn zus, die had PCO en heeft er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden, met alle behandelingen die je maar kunt bedenken (gelukkig is het wel gelukt en over een maand moet ze bevallen).

Vorig jaar dacht ik, laat ik ook eens stoppen met de pil en even kijken. Nou ongesteldheid bleef weg. Na een jaar toch naar gyn gegaan en uit onderzoek bleek dat ik het zelfde had, geen eisprong!! Dat is nu 2 weken geleden gebleken.

Ik zit nu aan de clomit en duphaston voor de eerste maand en nu kijken of ik daardoor wel een eisprong krijg. Eerst zag ik het even niet zitten, door het verleden met mijn zus, maar goed. Mijn lichaam kan heel anders reageren om de clomit, dus kan het bij mij wel aanslaan. Daar hoop ik dan maar op.

Maar even een vraagje, zijn jullie ook van die HORMOONBOMMEN?   :)

Ik voel me echt niet mij zelf, snel aangebrand, kribbig, etc. etc. Daarnaast lijk ik ook door de pillen veel aan te komen... hebben jullie daar ook last van?

Ik had gehoopt dat ik niet op dit forum terrecht zou komen, het "als het zwanger worden wat langer duurt". Maar vind het toch fijn dat het er is om met "lot genoten" je ervaringen en al het lief en leed te delen.

groetjes Linda

Hallo dames,

Hier ook een lodgenoot met PSOS.

Vorige week hebben ze deze diagnosche vastgesteld.

Straks nog een onderzoek om te kijken of mijn eileiders niet verstopt zitten en dan gaan ze de medicatie afstemmen.

Hoe ervaren jullie het tot nu toe, zijn er veel bijwerkingen van het medicijn??
En hoelang zijn jullie nu gemiddeld bezig nu jullie medicijnen gebruiken??

Nou hoop straks mijn ervaringen met jullie te kunnen delen...

Liefs Suzanne

Terug
Bovenaan