pco

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
ik heb een vraagje.
mijn gynacoloog zei dat ik misschien pco heb en dat ik moest gaan temperaturen. Mijn temperatuur is nu na ongeveer 7 weken wat hoger, dus misschien een eisprong. Wie heeft ook zoiets meegemaakt. ik wil er gewoon even over praten. groetjes nanda

Hoi Nanda

Bij mij is een paar maanden geleden ook pco ontdekt. Over temparaturen weet ik niet zoveel vanaf.
Ik kon meteen beginnen met tabletten.
Ik zal je mijn verhaal even vertellen.
Na jaren de pil geslikt te hebben, ben ik in september 2004 gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam niet op gang.
Ik werk als doktersassistente op een huisartsenpost, dus ik werk samen met huisartsen. Toen mijn eigen huisarts een keer dienst had, heb ik hem daarover aangsproken, hoe dat kwam dat mijn menstruatie nu al 3 maanden uitbleef. Hij voind toen dat ik het nog even moest afwachten. Als ik tussen kerst en nieuwjaar nog geen menstruatie had, moest ik opnieuw contact met hem opnemen.
Zoals verwacht kwam mijn menstruatie niet. Zijn voorstel was om mijn menstruatie te gaan opwekken.
Ik heb toen aan hem gevraagd of hij me wilde doorsturen naar de gynaecoloog. Gelukkig deed hij daar niet moeilijk over.
Binnen een week kon ik al terecht bij de gynaecoloog, dat kon zo snel, om dat een collega van mij op die afdeling werkte.
Toen ik bij de gynaecoloog kwam en mijn verhaal deed, was het voor haar vrij snel duidelijk dat ik PCO had. Met een inwendige echo werd het helemaal duidelijk.
Ik ben heb eerst mijn menstruatie opgewekt met medicatie en daarna ben ik begonnen met clomid.
Vanaf de eerst volgende menstruatie die ik nu krijg ga ik beginnen met een hogere dosering, omdat de lage dosering bij mij niet aansloeg helaas.
Dus we gaan binnenkort weer een spannende tijd tegemoet.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Veel sterkte en succes ermee.

Groetjes Carol

bedankt voor je berichtje.