pco

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
ik heb een vraagje.
mijn gynacoloog zei dat ik misschien pco heb en dat ik moest gaan temperaturen. Mijn temperatuur is nu na ongeveer 7 weken wat hoger, dus misschien een eisprong. Wie heeft ook zoiets meegemaakt. ik wil er gewoon even over praten. groetjes nanda

Hoi Nanda

Bij mij is een paar maanden geleden ook pco ontdekt. Over temparaturen weet ik niet zoveel vanaf.
Ik kon meteen beginnen met tabletten.
Ik zal je mijn verhaal even vertellen.
Na jaren de pil geslikt te hebben, ben ik in september 2004 gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam niet op gang.
Ik werk als doktersassistente op een huisartsenpost, dus ik werk samen met huisartsen. Toen mijn eigen huisarts een keer dienst had, heb ik hem daarover aangsproken, hoe dat kwam dat mijn menstruatie nu al 3 maanden uitbleef. Hij voind toen dat ik het nog even moest afwachten. Als ik tussen kerst en nieuwjaar nog geen menstruatie had, moest ik opnieuw contact met hem opnemen.
Zoals verwacht kwam mijn menstruatie niet. Zijn voorstel was om mijn menstruatie te gaan opwekken.
Ik heb toen aan hem gevraagd of hij me wilde doorsturen naar de gynaecoloog. Gelukkig deed hij daar niet moeilijk over.
Binnen een week kon ik al terecht bij de gynaecoloog, dat kon zo snel, om dat een collega van mij op die afdeling werkte.
Toen ik bij de gynaecoloog kwam en mijn verhaal deed, was het voor haar vrij snel duidelijk dat ik PCO had. Met een inwendige echo werd het helemaal duidelijk.
Ik ben heb eerst mijn menstruatie opgewekt met medicatie en daarna ben ik begonnen met clomid.
Vanaf de eerst volgende menstruatie die ik nu krijg ga ik beginnen met een hogere dosering, omdat de lage dosering bij mij niet aansloeg helaas.
Dus we gaan binnenkort weer een spannende tijd tegemoet.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Veel sterkte en succes ermee.

Groetjes Carol

bedankt voor je berichtje.
 Bij mij is het tot nu toe anders gegaan. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil, 4 jaar geleden,  een onregelmatige cyclus,ik was niet anders gewend.
In oktober 2003 raakte ik zwanger en in juli 2004 ben ik bevallen van een zoon.
Maar daarna werd ik maar niet ongesteld. tot ongeveer 3, 4 maanden geleden.
Ik was toen opeens   7 weken ongesteld voordat ik eindelijk werd doorverwezen naar de gynacoloog.
Zij constateerde een hele dikke baarmoederwand(waardoor ik steeds bloed verloor) en heeeeel veeel eitjes, dus kreeg ik ook medicatie om een goede menstruatie te krijgen , en dat heb ik geweten, dat was niet leuk meer.  Sindsdien moet ik ook temperaturen en bloed prikken om te kijken  of ik een eisprong heb.
 Ik moet vrijdag weer naar de gynacoloog dan zien we wel verder.
 Maar hoe dat dan zit met dat temperaturen?? Mijn temperatuur is nu al een tijdje iets  hoger maar zegt dat nou zoveel!!??? Ik weet het niet
groetjes nanda

hoi carol
Wat ik nog wilde zeggen; ook succes en ik hoop dat alles snel gaat lukken
hou ons op de hoogte!

Hoi Nanda

Volgens mij is het zo met temperaturen, dat als de temp een paar dagen iets hoger is dan normaal, dat er dan een eisprong heeft plaatsgevonden. Maar dit durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.
Is er verder niks op internet te vinden daarover.
Als ik straks tijd heb zal ik eens kijken of ik daar iets over kan vinden, evt in mijn medische boeken.
Succes ermee.
Hou je ons op de hoogte.
Groetjes Carol

Hoi nanda

Bij mij was ook pco geconstateerd.
Ik zal het even vertellen.

Ik was in het jaar 2000 gestopt met de pil. We wouden graag een kleintje.
Ben in het jaar 2001 niet ongi geworden. Volgens de huisarts lag het aan die pil, en het standaard advies dat het een jaar kan duren, voor dat het spul uit je lichaam is.
In het jaar 2002 had ik twee enkele bloedingen, het was maar 1 dag, en heel weinig
Mijn huisats heeft mij doorverwezen naar een gyn.
Daar hebben zij pco geconstateerd.
Je heb natuurlijk verschillende vormen van pco

In mijn geval zijn er veel eicellen, in mijn eirstokken.
Ze krijgen soms de ruimte niet om te groeien, en vandaar geen menstruatie.
Wat ik ook erbij heb, is een te langzaamwerkende schildkier. Juist de schildklier maakt een hormoon aan om je eicellen te prikkelen.

Toen mijn schildklierwaarde goed was, hier slik ik tabletjes voor(dit was eind 2002)
ben ik snel zwanger geraakt, en gelukkig spontaan.

Volgens die gyn, hoef je niet altijd een menstruatie te hebben om zwanger te raken.
bij sommig vrouwen vind er gew0on een eisprong plaats.

Ik heb mijn zelf nooit getemp, weet wel als je in die zin een onregelmatige cyclus heb, dat temp waardes kunnen schommelen, dus soms heb je er wat aan, en soms weer niet.
Je moet maar even kijken

Wat voor vorm van pco heb jij??

groeten nathalie

Hoi Nanda

Ik heb het eens even voor je opgezocht, ik zal het je even letterlijk opschrijven, hoe het hier in mijn boek beschreven staat:

"we weten namelijk dat de lichaamstemperatuur van de vrouw tijdens de ovulatie (eisprong) ineens met ongeveer 0.5 C stijgt en vervolgens op dit niveau blijft tot de menstruatie, wanneer de temperatuur weer daalt naar het niveau van vóór de ovulatie."

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

groetjes

hoi allemaal
wat leuk dat jullie gereageerd hebben.
Ik weet niet wat voor soort pco ik heb. Ik moet 29 april weer naar de gynacoloog, dus dan horen we de uitslagen van de bloedtesten etc.
de gynocoloog vermoedde pco omdat ik heel veel eitjes had en een hele dikke baarmoederwand. Voor de rest heeft ze er weinig over gezegd. We zien het vrijdag wel. jullie horen het wel!!
bedankt hè. grotjes nanda

Terug
Bovenaan