PCO?

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik ben moeder van 2 kinderen. Bij de eerste ben ik gestopt met de pil en werd daarna niet ongesteld. Ik ging hiervoor naar de gyn. en werd behandeld met clomid. Resultaat, zwanger! De 2e heb ik niet voor in het ziekenhuis gelopen.
Nu willen we voor een derde gaan maar maar menstruatie wil niet echt goed verlopen. Ik wissel nogal van dagen, tussen de 30 en 45. Nu ben ik bij de huisarts geweest en die vertelde dat wat ik bij de eerste had PCO heet.
Nu vroeg ik mij af of zoiets blijvend is en wanneer dat je hiermee weer naar de gyn. zou moeten. Aangezien de 2e wel op een gewone manier "gemaakt" is. (vergeten te vragen aan de dr.)
Hoop dat er iemand is die dit herkend.

Groetjes van mij!

Hoi Mamaloe,

Bij mij is ook pco vastgesteld dit jaar. Ik heb helemaal geen eisprong.
Ik kwam al snel bij de gyneacoloog terecht.
Bij hem heb ik de vraaggesteld of dit over kan gaan. Maar PCO is een syndroom, dit gaat niet over.

Groetjes Linda

Hoi,

Maar wat ik me dan afvraag...hoe kan het dan dat ik bij onze 2e wel spontaan zwanger werd na het stoppen met de pil. Dit was na 5 maand en toen was het dus raak. Nix geen bezoekjes aan de dokter of het ziekenhuis gehad en wel gewoon ongesteld.
Vond het een beetje raar.
De dokter wil nu nog 2 maand wachten en me dan doorsturen naar het ziekenhuis.
De reden dat ik heen ging was omdat de boel weer zo ontregeld was. Ik word dus nu wel ongesteld maar niet volgens regelmaat. Switch nogal heen en weer met de dagen.

Groetjes mamaloe

Hoi Mamaloe,
Sorry, ik durf hier geen antwoord op te geven. Maar het is een syndroom, waar je niet altijd last van hoeft hebben.

Ik heb het zelf nu ook ervaren, Het duurde een half jaar voor ik een goede eisprong had met clomid. Door omstandigheden zijn wij nu gestopt met behandelen, maar wordt nu wel netjes elke 5 weken ongesteld.
Ik hoop dat ik je hier een beetje verder mee geholpen heb
Groetjes linda

Terug
Bovenaan