PCO?

Hallo! Ik ben nieuw op deze site en ben eerst maar eens de boel gaan verkennen, maar nu heb ik ook een vraag. Misschien dat iemand mij kan helpen?
Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje en zijn nu vier maanden bezig. Dat is natuurlijk op zich heel kort, maar omdat ik zeer onregelmatig mensrueer, heeft de huisarts mij al doorgestuurd naar de gynaecoloog, omdat hij PCO vermoedde. Daar ben ik inmiddels geweest en nu blijk ik cystes te hebben op de eierstokken. Hij noemde het: luie eierstokken.
Ik menstrueer ongeveer om de zes weken (soms na vijf weken al en soms pas na 8 weken...). ik las dat dit veel voorkomt bij vrouwen met overgewicht, maar ik heb juist ondergewicht (weeg hoogstens 55 kilo bij een lengte van 1.73).
Heeft iemand van jullie een soortgelijk verhaal of op één of andere manier hier ervaring mee? Ik zou hier graag meer over willen weten!

Bedankt alvast!

hoi,

Zelf had ik na mijn miskraam dat mijn cyclus niet meer op gang kwam en ik bleek ook pco te hebben (ik was zelfs 7 maanden niet meer ongesteld geweest!). Het komt veel voor bij vrouwen met overgewicht maar dat hoeft niet perse.

Ik heb Clomid voorgeschreven gekregen en d.m.v. echo's controleerden ze mijn eisprong die dankzij de Clomid netjes op gang kwam. Bij de 2e clomid-kuur was ik zwanger en ben nu inmiddels 38 weken zwanger dus ik hoop dat dit verhaal je wat opvrolijkt (ik ken nog veel meer vrouwen die zwanger zijn geworden m.b.v. clomid dus ik ben echt geen uitzondering).

Heel veel succes.

Groetjes F.

Terug
Bovenaan