PCO

Hallo allemaal,

Had vandaag weer een afspraak bij de gyn.
En de diagnose is dus PCO.

Ik heb een provera kuur en clomid meegekregen
en als ik dan ongesteld ben moet ik op de 3e dag terug komen voor een echo.
Waarom is dat eigenlijk??? een echo terwijl ik dan ongi ben en nog geen clomid heb geslikt??
ben errug benieuwd.
nouja wel fijn dat het in de gaten wordt gehouden mijn eisprong.
hopelijk slaat het aan.

groetjes Bri

Dat klinkt wel raar ja...
Normaal begin je op dag drie met Clomid en kom je ongeveer dag 10 voor een echo.
Ik heb dit soort vragen ook altijd als ik dan weer thuis ben, vervelend hé.

Groetjes Astrid

ja hahaha achteraf had je nog het een en ander willen vragen....

nouja die gyn weet wel wat ze doet....

maar jij hebt dat nog nooit gehad op dag 3 dus??

groetjes Bri

hoi bri !
ik heb ook pco , en heb net als jij provera en daarna op de derde dag van de bloeding begonnen met clomid .
ook ik heb op de derde dag van de bloeding een inwendige echo gehad , mij is verteld dat ze zo willen vaststellen of je baarmoeder ook echt goed schoon gemaakt wordt...
of het een goede bloeding is dus...
ik moet eerlijk zeggen dat het erg meeviel , maar ik was me er wel erg van bewust dat ik vloeide....
gelukkig zien ze het vaker   maar toch....

ik ben daarna inderdaad ook op de 10e dag en toen om de dag ( ja , da`s veel )
bij de gyn. geweest omdat ze zo de rijping van het eitje ( en de eisprong ) wilden volgen .
dat is een standaard cyclus-analyse .
waarschijnlijk krijg jij ook een samenlevingstest ? en wordt je man/vriend ook gevraagd om een bijdrage in te leveren voor onderzoek ..?

in ieder geval suc6 ermee ,
groetjes lian mv iris (22-01-05) en hopend op een 2e kindje ... (nod 16 dec.)

Hoi Lian,

Nu snap ik dus waar die echo voor is op dag 3.
lijkt me echt vies een echo als je ongi bent ....bleh!!
Maarja het moet!!

Ik heb niks gehoord van de gyn van samenlevingstest of dat mijn man zijn goedje in moet leveren eigenlijk.
Misschien omdat we al een kindje hebben.
jaja wij zijn ook hopend op een 2e kindje....

nod 16 december.....whaaa al bijna dus!!!
hoe voel je je?

jij had dus een goeie eisprong??
Ben je net begonnen met clomid?

groetjes Bri

Heeey Bri,

Ik heb een kleine aanvulling.
Na een eisprong kan  er een  eizakje blijven zitten waar zich een ontsteking kan vormen.
Dit gebeurt niet vaak maar het kan. Als er een onsteking zit kun je niet beginnen met clomid om zwanger te raken omdat eerst die ontsteking weg moet (een cyste aan je eierstok). Om deze reden kijken ze altijd even bij je binnen om te kijken of het gehele eitje weg is, dus of er geen rare lege zakjes zijn blijven hangen. Deze horen te verschrompelen. Is het weg dan heb je groen licht en mag je beginnen met de kuur. Zit ie er nog dan moet je een maand wachten en kijken ze opnieuw. Vaak verdwijnt het vanzelf. Ze willen zo min mogelijk verspillen dus wordt alles goed nagekeken.
Hoop dat het nog meer duidelijk is.
Enne als je meer vragen hebt mag je ook langskomen op mijn weblog.
www.babydroom.web-log.l
Voorheen zat ik vaker op het forum maatr ik heb nu twee maanden rust. Waarschijnlijk zul je me vanaf januari weer vaker tegenkomen.
Ik wens je veel succes en alvast erg fijne kerstdagen met een goed nieuwjaar waarin al onze dromen mogen uitkomen!!
Een dikke knuf Sjan

hoi Sjanneke,

pffff heb net ff je verhaal op je web-log gelezen......dat lijkt me echt heel erg zwaar zeg!!
Zolang wachten op een kindje....ik hoop echt dat jullie wens heel snel uit mag komen....
Tis alweer bijna januari en gaan jullie er weer tegen aan.
Dit pauze heeft vast goed gedaan.
ik wens je heel veel goeds in 2006!!!
en succes ermee

liefs Bri

hoi bri !!

tja , wat die echo betreft als je ongesteld bent...
ik heb inderdaad wel s leukere dingen gehad , hahahaha !!
maar t viel erg mee hoor , het zijn gynaecologen , ik neem aan dat ze wel s wat meer meemaken    .

wij hebben ook al een kindje maar die samenlevingstest en zaadonderzoek zijn standaard geloof ik ...
sterker nog : ik heb 2 keer een samenlevingstest gehad en beide keren zwommen de zaadjes niet meer ?!?
toch was gyn. niet verontrust omdat we iris al heben ...
(trouwens , vond ik een echo tijdens ongesteld zij erg , mijn man had moeite met die samenlevingstest... t was wel zijn goedje wat onder de microscoop moest ....)

mijn eisprong was "goed " in die zin dat er dus een eitje rijpte en sprong , maar de gyn had liever gezien dattie eerder in de cyclus was gesprongen...
hoe dat zich verder ontwikkeld weten we dus aankomend weekend/de week erna ..
(oftewel : wordt ik, ongesteld ......... of niet ?)
voor mij was dit de eerste keer dat ik provera en daarna clomid gebruikte .

en hoe voel ik me...
nerveus en onzeker , ben erg gespannen voor wat komen gaat ( of niet)
heb wel lage buikpijn , lijkt wat op bandenpijn ? en borsten zijn wat gevoeliger..
maar dat kan net zo goed wijzen op komende ongesteldheid..

we hopen nergens op en tegelijk hoop ik enorm op die volgende zwangerschap.....
heel dubbel dus ...

nou tis weer n heel verhaal , maar het is natuurlijk ook een onuitputtelijke bron waar we uit schrijven...

groetjes lian mv iris (22-01-05) nod 16 dec

Terug
Bovenaan