PCO

Lieve allen,
een tijdje geleden heb ik een berichtje geplaatst op het forum ("Ik word maar niet ongesteld"). Heel erg veel dank voor jullie reacties.

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest, en na een inwendige echo, bloedonderzoek en uitstrijkje is het nagenoeg zeker dat ik het PCO Syndroom heb. (ik krijg de officiele uitslagen pas eind december, maar mijn gynaecoloog kon bijna met 100% zekerheid zeggen dat dit het probleem is).

Nu is mijn vraag aan jullie... Hebben jullie ervaring met PCO, hebben jullie hiervoor medicatie (clomid) gehad en heeft het uiteindelijk geholpen om zwanger te raken?

Ik zou het fijn vinden om jullie reacties te horen!

Liefs.

Hoi RJ,

Ik heb ook PCO. 2x clomid geslikt. En 2x in zeer korte tijd zwanger. Ik ben in oktober 2004 begonnen met mijn eerste kuur clomid en ben in juli 2005 bevallen van een zoon. In oktober van vorig jaar ben ik begonnen met mijn 2e kuur clomid en ben 3 weken bevallen van weer een zoon. Nu zei de gyn wel dat ik "een successtory" was, omdat het 2x zó snel raak was, maar het is in ieder geval een opsteker voor je.
Succes met je behandeling en ik hoop voor je dat jij ook " en successtory" mag zijn.

Groetjes van Corina

Helaas ben ik geen successtory.
heb een half jaar clomid geslikt maar helaas niet zwanger. ZIt nu verplicht 2 mnd aan de pil ivm een cyste in mijn eierstok. Hopelijk heb je meer geluk.
Groetjes FB

hoi hoi

hier mijn verhaal:
oktober 2003 gestopt met de pil
geen ongi 8-9 maanden lang
na onderzoeken idd pco.
lang aan de clomid gezeten
geen eisprong bereikt en een kijkoperatie ondergaan
verkleving aan mijn eileider weggehaalt en eitjes weggebrand aan mijn eierstokken.
weer aan de clomid maar helaas geen resultaat
(veel last van overgewicht dus afvallen aankomen afvallen aakomen enz enz. en erg labiel worden van de clomid) 1/2 2006 aan het spuiten gegaan met puregon helaas geen resultaat en weer afvallen.
aug. 2006 overstap gemaakt naar een ander ziekenhuis daar gestart met puregon alleen andere begin dosering . eindelijk een eisprong resultaat negatief volgende ronde weer een eisprong resultaat ZWANGER juli 2007 een prachtige zoon gekregen genmaad Ryan.
geen voorbehoedsmiddellen gebruikt en werd 1x in de 4maanden ongi.
zomer 2008 terug naar het ziekenhuis voor een gesprek over hoe en wat als we een 2de willen.
afspraak proberen afvallen daar krijg je 1 jaar de tijd voor lukt het niet dan toch weer starten met puregon. de bloedingen die ik eens in de 4 maanden had werden afgedaan als gewone bloedingen waarschijnlijk zonder eisprong en de kans op spontaan nihil gegeven.
mei 2009 SPONTAAN zwanger geraakt helaas met 6 weken een miskraam gekregen . 3 weken erna weer gestart in de molen.
rare cyclussen en geen eigroei
oktober 2009 curretage met resultaat dat de miskraam nooit goed is afgekomen.
nu eerste cyclus weer na de curetage en het gaat tot nu toe goed
\er groeien nu 2 eitjes en mijn hormoon waarde is goed dus we hebben weer hoop op een 2de wonder

een lang verhaal, hoop dat het duidelijk is hahaha en je leest HET KAN .
wens je heel veel succes

groetjes moekje trotse mama van Ryan en hopend op een 2de wonder

Hier mijn verhaal: in oktober 2006 met de pil gestopt. Januari 2007 ben ik naar huisarts gegaan, meteen naar gyneacoloog doorverwezen. Daar hebben ze 1 cyclus in de gaten gehouden, maar naar 2 weken wisten ze genoeg. Ik had PCO. Gestart met Provera voor menstruatie op te wekken en toen met de eerste clomid-kuur gestart. Deze sloeg naar 4 maanden eindelijk aan, maar ondertussen ook vijandig baarmoederslijmvlies vastgesteld. Dus toen mocht ik overstappen naar IUI met hormoon spuiten.
Dus ja niet zo'n succesverhaal over clomid. Maar nu wel 14 weken zwanger van IUI.
Succes met zwanger worden.
Groetjes Linda

Hoi, ik heb ook PCO, maar ben nog niet aan Clomid oid. Zit te wachten tot mijn man zijn onderzoekje laat doen, daarna kunnen we pas doorverwezen worden naar vruchtbaarheidskliniek. Kan jij dus pas verder in december, RJ?

Vrij gemengde recenties van Clomid, dus. Het klinkt wel alsof het allemaal erg moeizaam is. :(

Ik vroeg me trouwens af of jullie ook af en aan van die krampen hebben, dat je denkt dat je ongesteld gaat worden maar het niet komt. Ik heb dat met redelijke regelmaat nu. Is het iets normaals dat je met pco hebt?

Hey RJ,

Hier een successtory door de clomid.
Na 8 maanden niet ongesteld te zijn geworden naar een gyn doorverwezen. Na een zaadtest (heet dat zo?!) en een bloedtest bij mij bleek alles in orde, maar geen eisprong meer. Dus hup, aan de clomid. (ik had een super gyn, die erg snel te werk ging. alles moest vlug!!) Na de 2de clomid kuur zwanger en inmiddels bijna op de helft!!

Heel veel succes en sterkte, ik weet hoe zwaar het wachten is. Steeds weer die onzekerheid.

Liefs Sonja

Terug
Bovenaan