pcos, clomid en afvallen

<p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hoi dames,</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik heb PCOS en mocht beginnen met clomid 50 mg.. keurig geslikt en ook ovulatietesten gebruikt maar geen eisprong kunnen ontdekken.. bleek ik na bloed prikken ook niet te hebben gehad.. progesteron was te hoog.. contact opgenomen met de gyn en de boodschap was dat ik eerst 10 kilo moest afvallen voor ik weer terug mocht komen.. heb nog wel gevraagd of ik geen hogere dosering kon krijgen, want dat had ik op meerdere plekken gelezen maar nee ik moet echt eerst afvallen.. zeer frustrerend aangezien ik vorig jaar al 15 kilo ben afgevallen!! En nu moet er dus nog een keer 10 kilo af... Ik snap best dat het ook voor mezelf(en evt. zwangerschap) beter is om gewicht te verliezen maar het voelt zo oneerlijk.. Ik had namelijk wel het idee dat clomid wat deed maar het net niet genoeg was ofzo..</p><p>Heeft er iemand tips?</p><p>Liefs, Lola</p>

Hoi,wat vervelend voor je zeg! Ikviel best snel af door koolhydraatarm dieet.. Misschien is dat iets voor je? Brood vervangen door salades, avondeten veel groenten en vlees en vis, en lekkere noten of zelf gebakken cake of eitjes of worst met augurk als tussendoortje?

Hoi lola, wat naar dat je er voor je gevoel bijna bent en dan niet door kunt zetten. De mededeling: je moet meer afvallen voordat je verder mag zonder enige uitleg vind ik erg slecht. Heeft hij/zij niet meer uitleg gegeven? Pcos reageert erg sterk op een type vieding of dieet. Zowel in negatieve als in positieve zin afhankelijk van je dieet. Google eens op koolhydraatarme of het paleo dieet. Dit ivm veel voorkomende insulineresistentie bij pcos.  Succes ermee. De dieten zijn geen makkie maar zijn het uiteindelijke het doel wel waard. Succes

Dag Lola volgens mijn gyn werkt clomid beter bij een lagere bmi. Het wordt ook erg afgeraden om het te slikken als je bmi hoger is dan 29. Uiteraard heb je dan al bijna een ernstig overgewicht. Ik weet niet of dit bij jou het geval is? Clomid mag je ook niet lange tijd gebruiken, dus als het zou helpen om af te vallen is dat zeker de moeite waard hoe moeilijk het ook is. Vorig jaar had ik een bmi van 34 en nu een bmi van 28. Ik merk al behoorlijk wat verschil in mijn cyclus van die aantal kilo's eraf. 
Ik ben zelf een andere leefstijl gaan aannemen. In de ochtend een eitje of yoghurt eten. Als lunch at ik salades en avondeten veel groente en vlees. Tussendoor als ik honger kreeg at ik fruit. Ik at hierdoor veel meer dan voorheen en kreeg veel minder calorieën binnen. Misschien is dat voor jou ook een optie?

Terug
Bovenaan