PCOS dci D-chiro-inositol ervaringen?

Hoi,

Ik ben op natuurlijke manier 3x zwanger geworden. De 1e werd een miskraam de 2e een BBZ. 3e keer ging het goed, ik heb een gezond zoontje van 2,5. Na mijn miskraam werd en pcos geconstateerd, ik val heel moeilijk af en vooral met de corona nu nog meer aangekomen. Menstruatie was eerst van 5 weken, nu voor het eerst werd ik op dag 86 ongesteld. Dus echt heel onregelmatig. Ik kom op internet DCI supplementen tegen en ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring. Ben nogal terughoudend met medicatie en supplementen.

Alvast dank voor het lezen en beantwoorden,

Liefs.

Hier soortgelijke ervaring (ook PCOS diagnose, 5x natuurlijk zwanger geworden, 1 kindje, 1 bbz), al lijkt het qua gewicht goed te gaan op het moment (is ook wel eens anders geweest). Mijn cyclus werd een stuk beter met omega 3 vetzuren aanvullen, dus meer vette vis eten (tenminste 1x in de week nu, aanvankelijk elke 3 dagen een keer vis) en visolie supplementen. Ik weet niet of je dat met regelmaat eet (of heel erg dol bent op walnoten en groene bladgroente en algen als alternatief voor de vis) maar anders zou ik dat proberen (of de vegetarische variant die net als vissen de vetzuren uit algen haalt), mijn cyclus ging van 17-62 (meestal 35-45) dagen naar 29-32 dagen naarmee en omega 3 vetzuren schijnen een van de meest voorkomende tekorten te zijn in westerse voedingspatronen. Maar als je al veel vette vis eet gaat het je waarschijnlijk niet helpen.

Geen ervaring met DCI supplementen. Hopelijk krijg je je cyclus snel weer een beetje onder controle!

Hoi

Ik ben nog nooit zwanger geweest (we gaan binnenkort starten) maar ik heb ook een vorm van PCOS en ik heb ook al heel veel gelezen. Ik start binnenkort met DCI. Met wat ik erover heb gelezen (ook wetenschappelijke artikels) is het echt een cruciaal supplement voor voruwen met PCOS denk ik. 
Ben sinds januari voeding ook aan het aanpassen geweest, idd vette vis, groene bladgroenten, veel vezels, zaden, noten, geen of zo weinig mogelijk suiker of koolhydraten (en indien wel: enkel complexe, zoals volkoren pasta).  Dit heeft bij mij ook direct mijn cyclus doen inkorten en ik voelde me energieker.
Ik zou het dus zeker proberen!

Hi allemaal!
Hier ook pcos en op dit moment 29 weken zwanger maar heeft wel even geduurd. Wat mijn cyclus enorm geholpen heeft is mijn voeding.
Minderen van stress is ook een hele belangrijke.
Kijk ook eens op instagram bij iris de goede, myriam koning en welke ik heel fijn vond alleen het is engels is pcos_to_wellnes.
Hoge dosering goed opneembare vitamine d3 is trouwens ook een hele belangrijke!

Successs allemaal!

hoi dames, ik was wat terughouden met de aanschaf van de DCI omdat het behoorlijk prijzig is.
maar nu de eerste pot bijna leeg, en vorige week had ik voor het eerst een menstruatie! na anderhalf jaar zonder anticonceptiepil was dit de eerste "spontane" menstruatie zonder primolut. ik ben benieuwd of er een volgende gaat komen. we wachten het af.
maar toch, ik was blij met eindelijk een menstruatie, applausje voor mn lijf? ik slik ook andere supplementen en ben bewust bezig met mijn voeding.

Terug
Bovenaan