PCOS en aan de hormonen (Provera)

Dag Meiden,

Zoals jullie misschien al hadden gelezen (misschien ook niet haha) is er bij mij pcos geconstateerd. ben blij dat we nu weten wat er aan de hand is, maar ben nu een btje nerveus.

Ben vorige week maandag, 11 februari begonnen met mijn kuurtje Provera. Deze moet ik 10 dagen slikken, dus vanavond de laatste pil. Zaterdag zou ik dan ongeveer ongesteld moeten worden.

Zijn er hier meer vrouwen? Ik weet het al van een paar.. maar hoe ging dat bij jullie? Werd iedereen ongesteld na het hormonenkuurtje of is er ook een grote kans dat je niet ongesteld word? Zeur misschien een btje en moet waarschijnlijk gewoon even afwachten, maar weet graag alles.. wat er wel en niet kan gebeuren. Snappen jullie vast wel,toch? haha

Heb ook bijwerkingen.. ben erg gauw moe, heb rode vlekjes bij mn borsten en op mn buik en deze jeuken! het zijn geen pukkels of bultjes, maar echt kleine vlekjes.. Herkenbaar?? Ook heb ik meer last van mn ogen, af en toe zwarte vlekken voor mn ogen, dus heb mn bril (normaal heel af en toe op op het werk) nu vaker op.

Jullie ook kwaaltjes??

Groetjes!!

Hey Diaan

Ja dat vroeg ik me inderdaad ook al af, wat nou als de kuur niet aanslaat en ik niet ongesteld word? Ik had dat ook aan de gyn gevraagd en ze zei dat ik dan gewoon wel moest gaan bloedprikken, maar dat ik zeer waarschijnlijk toch wel ongesteld zou worden, dus dat hoop ik dan maar..... maar zul je altijd zien dat ik toch niet ongesteld word, is echt wat voor mij weer hoor!

En die kwaaltjes die jij beschrijft, ik heb ook last van jeuk, maar geen rode vlekjes maar van die witte jeukbultjes zeg maar... volgens de gyn ben ik ergens allergisch voor, denk dat het van het werk komt, ik werk met onverpakte vleeswaren en kazen namelijk... misschien dat het van die sappen komt dat zou kunnen, maar vind het wel raar dat het zo opeens is gekomen hoor! Moe ben ik ook, maar dat ben ik eigenlijk al een poosje dus komt bij mij denk ik niet van die kuur!

Ben heel benieuwd hoor, jij moet dus dit weekend al ongesteld worden, ik woensdag of donderdag!! Spannend is het allemaal he?!

Moet wel zeggen dat ik de eerste dagen er flink kapot van was zeg maar, maar nu ben ik toch wel positiever ingesteld, heb echt veel goede verhalen gelezen van meiden die na Clomid toch vrij snel zwanger zijn geraakt, ik ga duimen dat het bij ons ook zo zal zijn hoor!!

Hoihoi,

Ik heb ook pcos en werd na stoppen van de pil niet meer ongesteld.
Ik heb toen ook een kuur provera gekregen, en nog geen druppel bloed...............
Uiteindelijk met acupunctuur wel een ongi los weten te peuteren..............en een eisprong...............en toen meteen zwanger.............helaas werd dit een miskraam (oktober, van een tweeling).
Na mijn curretage nog een keer keurig op tijd ongi geworden, keurig optijd een eisprong, en nu weer zwanger................besef dat ik erge mazzel heb gehad, want we hebben op het punt gestaan met clomid te beginnen en toen bleek ik zwanger.
Dus met clomid geen ervaring, met provera wel. Ik heb daar geen bijwerkingen van gehad.......

Succes!
Groetjes,
Rimke, 12+4 weken zwanger

quote: rimke s reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 21:45:01'));

Hoihoi,

Ik heb ook pcos en werd na stoppen van de pil niet meer ongesteld.
Ik heb toen ook een kuur provera gekregen, en nog geen druppel bloed...............
Uiteindelijk met acupunctuur wel een ongi los weten te peuteren..............en een eisprong...............en toen meteen zwanger.............helaas werd dit een miskraam (oktober, van een tweeling).
Na mijn curretage nog een keer keurig op tijd ongi geworden, keurig optijd een eisprong, en nu weer zwanger................besef dat ik erge mazzel heb gehad, want we hebben op het punt gestaan met clomid te beginnen en toen bleek ik zwanger.
Dus met clomid geen ervaring, met provera wel. Ik heb daar geen bijwerkingen van gehad.......

Succes!
Groetjes,
Rimke, 12+4 weken zwanger

Hey Rimke,

Wat een heftig verhaal zeg!! Maar nu weer zwanger, super voor je! Hoelang ben je nu zwanger en gaat alles goed??

Ik heb geen provera om ongi op te wekken maar duphaston.... is een kuur van 12 dagen en dan moet ik 2 of 3 dagen na de kuur ongesteld worden... hoop dat dat wel gebeurt hoor! En dan op cyclusdag 14 en 21 bloed laten prikken... spannend hoor!
Maar mijn gyn zij dat 25%van de vrouwen waarschijnlijk PCO heeft, veel he?! Je hoort er toch weinig over vind ik...... zal nog wel een taboe op rusten denk ik..
Hebben jullie het aan familie/vrienden verteld? Wij gaan dat nu wel doen

Rimke, gefeliciteerd! wat super zeg! en ook positief voor ons om te horen dat het dus toch wel kan :)

Suus, ja erg he die jeuk! is echt niet leuk meer.. maar vandaag (gisteravond laatste pil gehad) is het wel heel erg.. ben zo ontzettend chagrijnig!! echt, niemand kan iets goed doen of zeggen.. pff word gewoon gek van mezelf, hoop dat dat toch wel over is vanmiddag.. maar goed, we wachten af!

Succes met alles en we houden elkaar op de hoogte!! :D

X

Hoi hoi, onder het kopje uitblijven menstruatie zitten een aantal meiden met PCOS, onder wie ikzelf. Ik heb net mijn 5e ronde Clomid geslikt en moet nu afwachten! groetjes Lot

Hallo, Bij mij maandag ook PCOS geconstateerd. Voor mijn gevoel heel erg slecht nieuws. Vandaag de 4e dag provera. Gister avond flink buikpijn gehad maar voor de rest nog geen bijwerkingen. Ik raak niet uitgelezen over alle verhalen en ervaringen. 

Hallo!
2 augustus 2021 is bij mij ook PCOS gediagnosticeerd. ? Ik heb nu weer provera gekregen 10mg voor 10 dagen nu zitten we op de 8e dag van Provera ik denk dat ik vandaag de Gynaecoloog ga bellen want hij zei dat ik na 2a3 dagen zou menstrueren maar helaas dat is niet t geval. ?Voel wel sinds gisteren lichte menstruatie steekjes maar verder niks geen bloed nog gezien?
Want zou op m'n 3e dag van m'n menstruatie moeten bloedprikken en beginnen met Letrozol om zo een eisprong op te wekken Letrozol schijnt t zusje van clomid te zijn en beter uit te pakken nou fingers crossed.. ??
Hier verder geen bijwerkingen van Provera allen wat me opvalt is dat ik sinds die kuur gigantisch veel na de wc moet om te plassen hahah en ik raar droom maar dat zal wel niet door Provera komen hahah??

Terug
Bovenaan