PCOS en Clomid

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben 26 jaar en we zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig om zwanger te proberen worden.
Tot nu toe is dat nog steeds niet gelukt.
Ondertussen zijn we er achter gekomen bij een gyn. dat ik PCOS heb.
Na alle onderzoeken moest ik gaan beginnen met Clomid.
Je hebt 3 doseringen: 50, 100 en 150 mg.
Clomid 50 mg heeft bij niks gedaan, ik moest dus mn dosis ophogen naar 100 mg, die heb ik nu achter de rug en zit nu op cyclusdag 15.
Bij de eerste dosis moest ik op cyclusdag 21 bloed prikken om te zien of ik een eisprong had gehad en dat moet nu weer gebeuren op dag 21.
Verder wordt ik helemaal niet gecontroleerd en ik vraag me toch af of dit normaal is!
Verder heb ik ook niet echt heel erg last van bijwerkingen, het enige is dat ik heel af en toe wat minder kan hebben en ineens in tranen uit barst en onrustig ben en wispelturig.
Dan vraag ik me ook af of het wel echt effect heeft op mijn lichaam, die clomid.
Ik voer zelf wel ovulatietesten uit om zelf maar te bekijken of het al wat doet, en tot nu toe blijven die nog negatief, dus ik ben bang dat de clomid weer niet heeft gewerkt.
Maar ik vraag me af of iemand hier ook ervaring heeft met Clomid en hoe die het meemaakt en gecontroleerd wordt!!!!!
Het is allemaal zo moeilijk en zo onzeker, ik heb zo het gevoel dat mn lichaam me zin de steek laat en niet mee wil werken, om me gewoon niet  dat te geven waar ik zo naar verlang, een baby, kindje een kleintje.
Dat doet soms zo pijn.

Fijn dat ik hier mijn verhaal ff kwijt kan!

Groetjes Triesje

Hoi Triesje,

Ook ik gebruik clomid. De vorige rond 50mg en deze ronde 100mg omdat bij mij 50mg ook geen effect had. Tijdens het gebruik van clomid word gecontroleerd door middel van echo's vanaf dag 10 (en dan om de dag een echo om de groei van de eitjes te volgen). Maar ik heb begrepen dat er veel verschil tussen de verschillende ziekenhuizen is en niet ieder ziekenhuis controleert tijdens het gebruik van clomid maar net als jij door middel van bloedprikken achteraf (dag 21 ongeveer) kijkt of er een eisprong is geweest. Dat verschilt dus per ziekenhuis.

Van de 50mg clomid had ik trouwens geen bijwerkingen, ben benieuwd hoe dat met 100mg gaat. Zelf probeer ik m'n agenda best vol te zetten om er niet zo mee bezig te zijn en ik moet zeggen dat dat nu goed werkt. Maar ik begrijp heel goed hoor dat je er sommige periodes echt heel veel mee bezig bent. Hoop dat je er goed over kan praten met je partner, dat scheelt een hoop. En op z'n tijd gewoon je gevoel laten gaan hoor om jezelf daarna bij elkaar te rapen en je zinnen te verzetten! De kans dat je een kindje krijgt is groter dan dat het nooit zal lukken, echt!

Misschien dat je kan temperaturen om je eigen cyclus te volgen? Of ovulatietesten gebruiken maar die vind ik zelf niet erg betrouwbaar omdat je lh-gehalte al verhoogd is omdat je pcos hebt en je dan een valse positieve ovulatietest kan hebben (zoals ik de vorige ronde heb gehad).

Ik ben overigens net gestopt met de proverna en wacht nu mijn menstruatie af.

Heel veel succes en laat je het nog even weten of bij jou de 100mg aanslaat?

Groetjes Pip

hoi triesje

Ik gebruik ook clomid, ik heb 3x 50mg gehad en had toen een eisprong de 4de keer 50mg geen eisprong, toen is me menstruatie weer opgewekt met provera en daarna heb ik 100 mg gehad, ik heb nu dus weer geen eisprong gehad en morgen dan is het dag 25 dan moet ik naar de gyn toe en bloedprikken om te kijken of ik echt geen eisprong heb gehad, als dat niet het geval is krijg ik weer provera om me menstruatie op te wekken en weer clomid waarschijnlijk krijg ik dan 150 mg, en als ik dan nog niet zwanger ben krijg ik een foto met contrast vloeistof voor me baarmoeder en eierstokken te bekijken,
Ik wordt dus ook niet gecontroleerd, en heb het wel aangegeven aan mijn gyn dat ik hoor dat er meiden zijn die om de dag een echo krijgen maar mijn gyn vind dat dus niet nodig,
succes meid,   maar ik weet hoe je je voelt,

groetjes linda

He Triesje

Ik gebruik ook clomid, zit nu op de 100mg. Ik hoef helemaal niet op controle tussendoor. Dat is per gynaecoloog verschillend.
Wij hebben trouwens een topic met een aantal clomid (wie snel zwanger met 100mg clomid) gebruiksters misschien heb je er wat aan wat daarop gezegd wordt.

groetjes Flora

hallo allemaal
Ik ben ook aan de clomid. Alleen al aan de 150mg. 3 dubbele dosis dus. Omdat bij 50 en 100 ik geen eisprong had. Dit is nu de 2e ronde met 150mg. Dus spannend of het nu wel gaat lukken. Ben al 2 1/2 jaar bezig voor een tweede kindje. Terwijl mijn dochtertje van 3 1/2 er zonder medicatie na 1 jaar er was. Maar omdat ik onregelmatig was toch maar naar de gyn gegaan. Bleek dat ik pcos heb. Gelukkig heb ik niet zoveel last van de medicijnen. Alleen wat opgezwollen. En moet ik iedere maand een inwendige echo voor te kijken of er een eisprong is. Toen er geen eisprong was vaker, maar nu gelukkig niet. En heb ik in de 3e week bloed moeten prikken. Dat is op zich wel vol te houden. Het is meer het geestelijke: iedere keer weer die terleurstelling. Eerlijk gezegt begin ik er steeds minder in te geloven... Heb nog 5 kansen hierna met clomid. Dus hopen maar...

Terug
Bovenaan