Pcos en eerste afspraak fertiliteitspoli

<p style="text-align: left;">In 2018 ben ik erachter gekomen dat ik PCOS heb. Omdat mijn cyclussen erg lang zijn, ondanks aanpassen van voeding etc, heb ik mij toch laten doorverwijzen. <br />in januari mag ik naar de poli. <br /><br /></p><p>Ik ben een beetje opzoek naar ervaringen  hoe deze afspraak in zijn werk gaat. Want ze weten  al dat ik pcos heb. <br /><br />wat gaan ze testen en controleren? Hoelang duurt het voordat je bijv clomid krijgt? Controleren ze je gewicht?</p><p>ik ben een beetje bang dat ik de verwachting heb, dat ik meteen kan starten met bijv hormonen, maar dit dan tegenvalt. <br /><br />controleren ze je gewicht? Ik heb een bmi van 26. Niet dat ze zeggen, ga maar eerst afvallen..</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen!</p>

Ik was ook bang dat ze allemaal moeilijk gingen doen, maar het viel enorm mee.
Vooraf heb ik een vragenlijst voor mijzelf en een vragenlijst voor mijn partner gekregen. Ik moest de eerste afspraak met partner komen. Eerst de vragen doorgenomen tijdens het consult en daarna inwendige echo. Ik bleek ook pcos te hebben. Ik kreeg gelijk een provera kuur om menstruatie op te wekken en daarna gelijk een kuur clomid. Mijn mans zaad is ook onderzocht de week daarna, maar dat was meer als extra ( we hebben al een kind samen, maar het was volgens de arts toch handig dit even te checken dat die keer een enorm geluk is geweest).
Ik heb overgewicht, maar dat was geen probleem. Wel is aangeraden om af te vallen omdat dit de cyclus helpt.

Owja, ik moest ook op dag 2 van mijn cyclus bloedprikken zodat ze basiswaarden konden zien voor allerlei hormonen.

Je gewicht zou geen probleem moeten vormen. Helaas was dat bij mij wel zo. Je moet een bmi onder de 30 hebben en dat is bij jou het geval. Bij mij doen ze nog niks omdat mijn bmi hoger is dan 30. 

Terug
Bovenaan