Pcos en ook nog een hartafwijking.. En nu??

HELP...

zoals ik ik al verwacht had heb ik pcos.. Mijn man en ik proberen al 1 jaar een kleintje te krijgen.. Helaas te vergeefs.

Na 7 maanden menstrueerde ik pas weer en inmiddels heb ik een cyclus van de ene x 53 dagen de andere x 41 en weer een andere x 49. Woensdag zijn we naar het zh geweest. Daar is pcos geconstateerd, maar in plaats van direct te behandelen hebben ze ervoor gekozen om mij eerst te laten onderzoeken.

ik heb namelijk een hartafwijking.. Ze willen kijken of ik een meerling kan dragen, wanneer dit miet het geval is zal ik minder hormonen krijgen en zullen mijn man en ik veilig moeten vrijen als we per ongeluk toch te veel rijpe eitjes hebben.. Wat een gedoe..

Vanaf 5 november gaat ons traject nu pas van start.. Maar wat voor traject? Ik heb zoveel vragen.. Kunnen jullie mij helpen?

- hoe reageert het lichaam over het algemeen op hormonen?

- hoevaak koet je die pillen nemen?

- hoe snel slagen de meeste mensen erin om een eisprong te krijgen?

- wat voor controleren ze tussendoor in het zh?

- hoe vaak moet je naar het zh?



kunne jullie mij helpen?
 
Hoi gebruiker****

Ik heb ook pcos en dat weet ik nu al 15 jaar, inmiddels 2 prachtige dochters rijker waarvan mijn oudste spontaan en de jongste via iui.

Hoe jij gaat reageren op hormonen is echt per persoon verschillend. Ik heb clomid gehad een jaar en dat deed niks los van iedere maand een eisprong. De gonal-f injecties zorgde ook voor een groeiend eitje, ik ben moeilijk te stimuleren dus had er braaf iedere maand maar 1tje. Vervolgens kreeg ik dan pregnyl om het eitje te laten springen en werd ik geinsemineerd.

Bij de vijfde iui raakte ik zwanger. Eigenlijk was ik weer spontaan zwanger de 1e iui maar dat werd helaas een miskraam.

Ze gaan meestal voor zo'n behandeling allerlei onderzoeken doen zoals echo's en bloedonderzoek (ik denk dat je dat al gehad hebt anders wist je niet dat je pcos had)

Als er uitsluitsel is betreft je hartconditie maken ze een plan van aanpak.

Die gaat zo: Je menstrueert en op dag 3 van je menstruatie krijg je een echo en je begint met de hormonen ( ik denk clomid maar je hebt zoveel verschillende ) dan slik je die 5 dgn en krijg je rond dag 9/10 een echo om je follikel (eitje ) te volgen kwa groei.

Die echo's volgen de groei en dat ligt er ook weer aan hoe snel jij reageert op de hormonen ik bijvoorbeeld reageerde niet snel dus kon soms per keer 6-8 echo's krijgen. (Verdeeld over 1 maand )

Was een eitje rond de 22 mm kreeg ik pregnyl om te injecteren en dan werd ik geinsemineerd de volgende dag met iui was dit, met clomid moest ik zelf klussen.

Nu ken ik een hoop mensen inclusief mijn zusje en nichtje die pcos hebben, en ik was echt vrijwel de enige die moeilijk te stimuleren was. De meeste hadden juist meteen de neiging te over stimuleren daar was ik juist jaloers op. (Hoewel je dan die situatie krijgt dat je het veilig zou moeten doen, ik heb natuurlijk niks aan mijn hart dus ik had daar het schijt aan, maar goed die situatie heb ik niet gehad)

Hopelijk is dit een beetje duidelijk voor je.

Wat ik je kan meegeven, blijf erover praten met mensen omdat je van die hormonen best snel geprikkelt kunt zijn etc. Dan hebben mensen hopelijk meer begrip. En luister niet naar de ongevraagde zogenaamd positieve tips zoals je moet er niet mee bezig zijn of het is jouw tijd niet want daar heb je niks aan en is in dit geval echt onzin.

Want als je wekelijks voor een echo moet komen kun je dat moeilijk negeren!!!

Succes en hou vol ook in de minder leuke tijden!
 
Hier ook pcos. En heb van de 14 behandelingen met clomid maar 1 keer meerdere eitjes gehad. Had er normaal maar 1. Heb nu 2 zoontjes. Ik had wel veel last van de clomid en we hebben een tijdje tamoxifen geprobeerd. Daar kreeg ik ook een eisprong van. De pregnyl had ik behalve een erg kort lontje niet zo veel last. Vorig jaar hebben ze een LEO bij mij gedaan.  Alle blaasjes weggeprikt. Daardoor heb ik nu zelf een cyclus.

Ik kreeg meestal 5 echo's. Mijn cyclus met hormonen was meestal nog 35 dagen. Als het aanslaat heb je de eerste cyclus al een goede eisprong.

Heel veel succes
 
Terug
Bovenaan