Pcos en ovulatietesten

<p>Hai, ik wil deze maand beginnen met ovulatietesten. Ik heb ze in huis gehaald gister (was 30 apr voor het laatst ongesteld..) met als plan ze vanaf 12,13 mei te gebruiken. Nu kon ik me gister niet inhouden er 1 te proberen en tot mijn schrik had ik een dikke streep, bijna even donker als de controlestreep. Nu lees ik wel dat hij eigenlijk nog donkerder of even donker moet zijn, maar ik lees ook veel berichten met fotos waarin zo'n test wel als positief wordt gezien. Ik heb pcos en heb eigenlijk gister pas gelezen dat je dan een constant verhoogd LH kan hebben. Klopt het dan dat ovulatietesten geen enkele zin hebben als je pcos hebt? Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn cyclis is nu vrij regelmatig, 30 dagen</p>

Het is verschillend. Bij de een werken ze wel en bij de ander werken ze niet. Maar als je zo een dikke streep hebt, kan je hem wel als positief zien! 

Als je een vrij regelmatige cyclus hebt zou ik het zeker proberen. Ik heb ook PCOS en had weken achter elkaar een streep en werd daar uiteindelijk dus niet wijzer van en zelfs gestresst. Dus ik heb ze gauw de deur uit gedaan. Maar ik zou het wel proberen wie weet helpt het jou/ jullie wel. Succes!

Als je een vrij regelmatige cyclus hebt zou ik het zeker proberen. Ik heb ook PCOS en had weken achter elkaar een streep en werd daar uiteindelijk dus niet wijzer van en zelfs gestresst. Dus ik heb ze gauw de deur uit gedaan. Maar ik zou het wel proberen wie weet helpt het jou/ jullie wel. Succes!

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ovulatietesten bij mij dan geen optie zijn. Die van vandaag is ook weer donker. Ik wist zeker dat ik rond 15, 16, april geovuleerd heb vanwege enorm veel slijmverlies en verhoogde temp op de 17e. Dit werd voor mijn gevoel bevestigd door mijn menstruatie op de 30e. Ik heb ook gelezen dat met pcos een extra piek een poging van het lichaam zou kunnen zijn om met de LH aan te sporen de follikel te laten barsten omdat dat met de eisprong dan niet gelukt zou zijn..  Kan je met pcos een regelmatige ongesteldheid hebben, ondanks dat je follikel elke keer niet barst? Dus steeds ongesteld worden zonder eisprong te hebben gehad? 

Er zijn makers van ovulatietesten die aangeven dat de test een onbetrouwbare resultaat geven als je pcos. Je kan ook pcos hebben en toch een goede hormoonwaarde hebben. Dan zijn de testen wel aardig betrouwbaar. Hier kan je er alleen achter komen als je regelmatig test. Als je elke maand menstrueert betekend het dat je een eisprong hebt gehad. Het kan ook een minder goeie eisprong zijn maar dus nog steeds een eisprong. 
Ik zeg dit alleen uit eigen ervaring. Ik heb de typische kralenkrans die bij pcos hoort. Verder zijn mijn hormonen wel in orde. Ik heb ook een regelmatige eisprong maar die bleken achteraf minder goed te zijn. Ik hoop niet dat dit bij jou zo is. Heb je al een gynacoloog gesproken?

Terug
Bovenaan